• Maura

Kontakt Riga Kliniker ÄD

Hej alla, jag skulle vilja komma i kontakt med ngn av klinikerna i Riga.. Sleepingbeauty har ju tipsat om kontakter där men jag får inget svar.. Hur gör man?

Ni vet kanske om donatorerna är anonyma eller ej i Riga och om man är garanterad en viss mängd ägg (gäller alltså ÄD).

Tusen tack på förhand, Kramar Maura

• Svar på tråden Kontakt Riga Kliniker ÄD
  • Sleepingbeuty

Har du varit inne på EGV kliniken hemsida?
    www.egv.lv
    Gå in på sidan där personalen presenteras och mejla till läkaren eller Olegs Korjanov.
    AVA kliniken hittar du..förresten..här får du mailadresser:

masha.avaclinic@apollo.lv: detta är mejladressen till kordinatorn på AVA kliniken i Riga.

EGV kan du mejla till Olegs kirjanov: Olegs Kirjanovs [okirjanovs@gmail.com].
    Hör av dig..så jag får veta hur det har gått.

Skriv på engelska.
    det kan ta tid innan du får svar, men skriv då igen.

• Maura

Tack Sleeping Jag provar igen, tror att jag hade annan kontaktuppgift! Vet du om donatorerna är anonyma eller ej?

Hur har det gårr för dig, du skall väl precis sätta igång behandling eller hur?

Kram Maura

• Sleepingbeuty

Donatorerna är anonyma både på EGV och AVA i Riga.
    Jag sätter igång min nedreglering om 25 dagar ung.Blir väl Riga i April någon gång. Lycka till nu!!

• Maura

Tusen tack Sleeping! Jag har mitt sista landstingsförsök kvar och fick tyvärr precis besked om att jag måste vara nedreglerad i ytterligare 3 veckor innan nästa försök kan påbörjas. Det är beroende på min endo som tydligen blommat upp efter förra stimuleringen. Blev väldigt besviken.. Jag har endast 1/10 äggstocksvävnad kvar (pga endo)och svarar därför väldigt dåligt på stimulering, eller snarare får trots stimulering bara fram ett fåtal ägg. Från att för ca ett år sedan varit helt övertygad om att jag skulle bli gravid på första IVF försöket känner jag nu att jag bara vill att det sista landstigsförsöket skall vara över så att jag kan gå vidare med ÄD...så konstigt livet är egentligen.

Lycka till med din behandling, jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra.. En fråga till (om du orkar och vill). Vet du hur mkt ÄD kostar i Riga?

Massor av kramar Maura

• isisisis

Det ser ut som om det kostar 3850 euro.All inkluded.
    Intressant är vad som ingår.
    jag har hört att 3 försök ska ingå.Nån som hört det?

• Sleepingbeuty

På EGV kliniken kostra det 3480 Euro för 1 st färskförsök. det som ingår är frys av ägg, progesteron för 14 dagar(tablettform)Fast våra vagitorier är bättre!
    de tar inget extra för ICSI eller Assisted hatching.
    De tar 5000 kr för att sätta in frysta, ens egna.
    De tar 10 000 kr för donerade befruktade.

Svar på tråden Kontakt Riga Kliniker ÄD