• Norah

Någon som blivit sjukskriven pga. åderbråck i underlivet och benet?

Hej! Jag är i v.33 och lider av mina åderbråck i underlivet samt högra benet. Jag kan inte gå långt och måste ligga ner mycket. Jag är arbetslös och blev sjukskriven i måndags. Är det någon som fått igenom sin sjukskrivningen pga. åderbråck?? Om inte skall jag bara fortsätta " stämpla " på som vanligt? och kan jag ringa a-kassan och säga att jag inte fick igenom min sjukskrivning så nu vill jag ha ersättning för veckan jag trodde jag skulle få sjukpenning???

• Svar på tråden Någon som blivit sjukskriven pga. åderbråck i underlivet och benet?
  • Grebban

Jag vet bara att en kompis blev sjukskriven för åderbråck i underlivet, ej benen....

• Jenza

Japp, jag va sjukskriven för det i 6 mån av min grav

• Miss USA

Tror det blir svårt av två orsaker :
    att du är arbetslös
    dels för att åderbråck är normalt vid slutet av graviditeten

Snart ska jag sluta mata puma
  • women

Hej!
    Är på v 28 nu men med tvillingar!
    Blev sjukskriven 23/1 pga åderbråck på benen (kraftiga) o underlivet. Varit väldigt deppig då o då.....för det blir ju operation sen när barnen kommit ut. Underlivet så säger dom att bråcken försvinner av sig själv??? Hoppas det iallafall.

• Arctura

Ser att det är ett tag sedan denna tråd skrevs, men svarar ändå! Jag har haft kraftiga åderbråck i underlivet under mina två graviditeter och blivit sjukskriven bägge gångerna. Under första graviditeten var jag arb lös, men blev sjukskriven ändå. Nu väntar jag på att få operera mina åderbråck, som inte försvunnit (det är snart 1,5 år sedan dottern föddes)trots att läkarna sa att de skulle försvinna direkt efter förlossningen.

Hur har det gått för dig TS?

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • MissCat
    Spelar väl ingen roll om man är arbetslös eller har jobb när man behöver vara sjukskriven. Jag vet, för jag har själv varit det och det när jag var arbetslös..sen hur FK ställer sig inför det här med åderbråck vet jag ej. TS måste ju ev tacka nej till jobb om nån ringer och erbjuder eller om hon är timvikarie nånstans. Dessutom är ju dagarna viktiga att spara till framtida behov. Men tror det blir svårt att få igenom veckan som passerat redan, det kan ju hända att sjukskrivningen går igenom också och då ordnar sig ju allt.
  • Pink Muffin

Jag har en vännina som ska ha sitt 5:e barn i juni och hon har varit sjukskriven i stort sett hela gravven pga. åderbråck i underlivet och på benen!!

I´m just a mortal with potential of a superman - aka morsa...
  • skippy

jag är i vecka 33 och jag blev sjukskriven för just det och jag är arbetslös,väntar bara få höra hur försäkringskassan ställer sig till det det brukar bli problem med just dem

• Kijah

jag blev sjukskriven för åderbråck i underlivet i vecka 27..o är sjukskriven tills vidare..

Svar på tråden Någon som blivit sjukskriven pga. åderbråck i underlivet och benet?