• nasselina

Vad packa i en bb-väska till barn nr 2?

Jag vet att det såklart är ganska lika från ettan, men jag vill inte kånka på för mycket och sen har vi så nära att det faktiskt går att hämta mer om komplikationer tillstöter.
    Så påminn mig gärna om det viktigaste.
    Lite gravid kokko just nu...

• Svar på tråden Vad packa i en bb-väska till barn nr 2?
  • Mrs Jane Doe

Patientbrickan... det är egentligen det enda som behövs... och journalen kanske... ;o)

• nasselina

Ok, ja det är klart. Men lite mer orkar jag nog bära på!

• Bebs74

juice och något annat gott att äta kanske, tofflor att hasa runt i, badbyxor till pappan om han vill vara med och duscha - vet inte, väntar mitt första barn och kommer packa väskan i slutet av veckan. är just nu i v 39 så det kan vara dags när som helst, eller om tre veckor.

• Linsis

Nån form av cerat till läpparna missade jag första gången och det var inte kul! Kan säga att jag inte glömde det andra gången! Och en vetekudde!

• Kiau

Kamera och mobiltelefon. Kläder till babyn.

• minatre

Ska ni lämna första barnet hos en barnvakt så kan ju en liten väska åt det barnet vara bra att ha packad innan oxå!
    Annars packade jag ner allt möjligt onödigt Kunde inte bestämma mig för vilka kläder som skulle med till bebis så tog fler än nödvändigt tex.
    Men då vi här bor på ett patient hotell efteråt, med matsal att äta i så hade jag med ett par ombyten till mig, bindor, blöjor till bebis, kläder till bebis, en filt till bebisen, allt detta är sådant man inte får här så det måste man ta med, godis till mig , bebisens nalle(onödigt jag vet)togs oxå med. AmningsBHn, trosor till mig och strumpor till mig, shampo och dusch creme till mig, tvättlappar till bebis. Kommer inte ihåg om det var ngt mer...men vet att väskan var fullpackad och att en hel del av onödigt.

Svar på tråden Vad packa i en bb-väska till barn nr 2?