Inlägg från: Jezza |Visa alla inlägg
  • Jezza

Bästa sätt att putsa fönster??! Snabbt svar tack! :-)

Måste putsa fönster nu, mannen gjorde det i förra veckan med fönsterputs och skrapa men resultatet blev urkasst och flammigt och ikväll ska vi ha visning på vår lägenhet så jag måste göra om det..

Kan man använda annat än fönsterputsmedel för att få bättre resultat? husmorstips tas gärna emot!!

• Svar på tråden Bästa sätt att putsa fönster??! Snabbt svar tack! :-)
  • Jezza

Å, tackar för snabbt svar!
    Då ska jag testa med Yes nu då. Tack tack!!

• Jezza

Ojoj, skurpulver! Har inget hemma tyvärr, får testa det en annan gång.

• Jezza

Tack återigen för alla tips!

Fönstren blev kanonbra, använde Yes i lite ljummet vatten tillsammans med lite sköljglans och torkade sedan tort med tidningspapper efterssom vår gummiraka är helt värdelös. Blev hur bra som helst!!

• Jezza

Neo, jag hade en svamp som jag doppade i diskmed3elsblandningen och skrubbade förnstren med det. Sen så tog jag en vanlig diskhanduk och torkade bort det värsta våta innan jag började med tidningspappret. Gjorde bara med tidningspapper först men det tog en evig tid, blev lika bra att använda handuken lite före gnuggandet med pappret. Man får ju gnugga på bra förstås, har lite träningsvärk i armarna idag faktiskt.

Helt annat resultat än med fönsterputsmedel och skrapa, som natt och dag faktiskt!

Svar på tråden Bästa sätt att putsa fönster??! Snabbt svar tack! :-)