Inlägg från: Kusin Knase |Visa alla inlägg
  • Kusin Knase

Minnas tjejer II

*skuttar in lite igen*

Jag tycker jag vinner Ikeatävlingen! Jag har TVÅ Ikeor inom fem mils avstånd! Fubbigt va?! Och minst en till ytterligare kanske 10 mil bort!

Mysig film, och jäklar, vad stor bäse är! Inte konstigt att man har mage, liksom...

Minna, fnissade åt den söta TS!

• Kusin Knase

Essi: Ta det coolt nu...! Jag har sprungit (!) till bm varenda gång, snacka om att de tycker att jag har hög puls!!

• Kusin Knase

Jag har ju missat så mycket de senaste dagarna att det bara inte är nån idé att nånsin försöka komma ikapp... men jag måste få göra några inlägg:

Skitintressant yogadiskussion!! Heja, heja, mer sånt!!! För min del blir det "bara" gravidpilates, gravidvattengympa och profylaxkurs, hinner inte yoga också, TYVÄRR! Vill så gärna.

ang stödstrumpor så kan jag rekommendera Lindex! Jättejättebra, jag har haft mina länge nu! T o m de som jobbar på apoteket rekommenderar dem! Och där är det ju ofta Ta 3, betala för 2-erbjudande, så då kan man passa på!

Sen några boktips, från rean!!! Kolla min blogg, crrly.blogspot.com, där listar jag vad jag har köpt. Riktiga fynd!! Särskilt några stycken passar väldigt bra i vår situation!

• Kusin Knase

Ett par exempel: SYMONS, JANE:ATT FÅ BARN : DEN NAKNA SANNINGEN (Superb!!! Den sticker verkligen ut, som det utlovas på framsidan! Värsta Jan Stenmark-humorn i den! Och faktiskt bra texter!)

VOLTAIRE, RENÉE:EN BULLE I UGNEN : RENÉE VOLTAIRES MAT FÖR GRAVIDA, MAMMOR, PAPPOR OCH BARN (Så himla vacker bok, med fantastiskt läckra recept!! Säkert skitbra att bläddra i och få tips ur när man har panik för att man inte hinner äta pga bäse!)

• Kusin Knase

Meh. Dödar jag alltid tråden så fort jag äntligen kikar in?

Ska jobba lite till... Eller mycket.

• Kusin Knase

... och som vanligt har alla försvunnit lagom tills jag kommer in...?

Nej, jag har icke den boken (Att föda barn utan smärta), men visst är den nåt för mig! Det relateras till den stup i ett i andra böcker jag har, så jag ska väl försöka införskaffa den så småningom... när jag väl har fattat att jag har en FÖRLOSSNING framför mig...!!!

Inte heller, Kun, har jag druckit det där nässelgrejset men det kanske vore nåt... Fast jag håller mig för säkerhets skulle ifrån naturmedel nu under grav. Jag saknar min aloe vera-juice så jag kan döööööö!!!!!!!!!!!!! Med den har jag minsann ingen halsbränna, magkatarr eller blödande tarm.

Mer till Kun: Känner igen mig i cirkusen kring att ta tabletter!!! Jag tar mjölksyretabletter för tarmflorans skull, då och då Olivo+ (omega-3 m m, men inte när tarmen blöder), jättenattljusoljekapslar (bra för allt möjligt, livmodern och huden etc), kalciumtabletter (bara för att jag hittade gamla hemma, varför inte ta dem liksom), jänrtabletter, vanliga vitamintabletter (Multivitamin för vegetarianer och/eller Multivitamin för gravida och ammande), tranbärstabletter, Asacol (magmedicin)... *fundera* Ja, det var nog allt. En del ska tas före mat, en del till mat, en del inte ihop med annat, etc... Ett heltidsjobb!

Kul att läsa om Essi och hennes bröst!

Pess, håller med de andra, hade läkaren tyckt att du behövde undersökas mer hade det väl gjorts? Livmodertappen och allt annat såg ju bra ut, och magen växer i ryck, har jag märkt... Nästa vecka kanske du plötsligt har gått upp med flera cm!

• Kusin Knase

Hihi, Pess, sorry! Jag är blind och min dator e seg! Eller nåt!

Min stackars man jagas av sin vd idag... Hemma liksom! På hemtelefonen! Heeela kvällen! Gah. Men men... Jag lär inte se honom mycket före maj, tror jag. Han skulle planera in en resa till England i april men lyckas inte få loss ens två dagar för det! Och jag hoppas att han numera har fattat att han nog INTE ska ge sig ut och resa nånting i maj...

• Kusin Knase

Ja, just det, kul att se Meleah gladare, och att det var så kul på ul, Fisk! Läs nu kloka Pess ord och oroa dig inte över njuren!

Essiii, jaa, vad kul, bilder, bilder, bilder!! Är inte J klar snart?!!

Pess: Min man säger att han vill se statistik (!!!!) på hur många bebisar som eg föds för tidigt..!!! Jag säger att vår bäse inte har lsät statistik utan kommer när hon tycker att hon är klar... Hopplöst! "Men jag håller mig inom Europa, det går flyg hela tiden!" Gaaah...

Svar på tråden Minnas tjejer II