Inlägg från: Minna72 |Visa alla inlägg
  • Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • Minna72

...Och så här är läget idag!

28:e februari

Telistant: 20+0, BF 17 juli
    Zynk: 21+1, BF 9 juli
    Maja under eken: 22+5, BF 28 juni
    Cirkel: 23+5, BF 22 juni
    Pess: 23+6, BF 20 Juni
    Förväntan: 25+0, BF 12 juni
    Kerpet: 25+0, BF 12 juni
    FISK78: 25+1, BF 11 juni
    Kun: 25+3, BF 10 juni
    JJ 75: 26+0, BF 6 juni - FLICKA
    Matti2: 27+0, BF 30 maj
    Meleah: 27+2, BF 28 maj - FLICKA
    Kusin Knase: 28+2, BF 21 maj - FLICKA?
    Snart snart: 28+3, BF 19 maj - FLICKA?
    Nafrung: 28+5, BF 17 maj
    Rossy: 29+0, BF 15 maj - POJKE
    Minna: 29+4, BF 12 maj
    Pikku Myy: 29+5, BF 11 maj
    Betty2: 30+3, BF 7 maj
    Özlem: 30+5, BF 3 maj
    Essi: 31+0, BF 1 maj - POJKE
    Labilina 31+6, BF 28 april - POJKE
    Enzo: 33+4, BF 13 april - POJKE
    Joffe: 35+3, BF 31 mars

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72
    maja under eken skrev 2007-02-28 13:31:26 följande:
    Minnas tjejer goes Mommies lr nåt sånt??
    he he!! Underbart namn! Skall försöka komma ihåg det.
    Självklart kommer de som blir mammor inte överge tråden!! Det är väl meningen att vi skall följa ALLAS förlossningsäventyr och sen skall vi börja diskutera blöjbyten å sånt???
    Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72

Jag tar mig faktiskt friheten att plocka bort kerpet från listan eftersom hon inte varit aktiv på länge. (kerpet! Om du läser detta och vill bli tillbakaplockad - hör bara av dig! )

28:e februari

Telistant: 19+5, BF 19 juli
    Zynk: 21+1, BF 9 juli
    Maja under eken: 22+5, BF 28 juni
    Cirkel: 23+5, BF 22 juni
    Pess: 23+6, BF 20 Juni
    Förväntan: 25+0, BF 12 juni
    FISK78: 25+1, BF 11 juni
    Kun: 25+3, BF 10 juni
    JJ 75: 26+0, BF 6 juni - FLICKA
    Matti2: 27+0, BF 30 maj
    Meleah: 27+2, BF 28 maj - FLICKA
    Kusin Knase: 28+2, BF 21 maj - FLICKA?
    Snart snart: 28+3, BF 19 maj - FLICKA?
    Nafrung: 28+5, BF 17 maj
    Rossy: 29+0, BF 15 maj - POJKE
    Minna: 29+4, BF 12 maj
    Pikku Myy: 29+5, BF 11 maj
    Betty2: 30+3, BF 7 maj
    Özlem: 30+5, BF 3 maj
    Essi: 31+0, BF 1 maj - POJKE
    Labilina 31+6, BF 28 april - POJKE
    Enzo: 33+4, BF 13 april - POJKE
    Joffe: 35+3, BF 31 mars

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72
    Essi73 skrev 2007-02-28 13:45:50 följande:
     Nääh sen ska vi prata spruckna muffar, läckande brön, söta doftande bebisar, sömnbrist, sexliv eller utebliven sexliv, bajs, hela kittet.
    *asg*
    Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72

*Fnissar åt Essi* med färska jellybeans i blodet och språngmarsch till bm kan man undra vilka sockervärden och blodtrycksvärden hon kommer få.  

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72

Åh va roligt Snart snart!!
    Lustigt förresten, först kommer det komma en hel rad med pojkar (och om Essi har rätt bär ju jag också på en pojk), å sen kommer en hög med tjejer!

Apropå att SS's mage som ju är stor "på ytan" men innehåller en normalstor tös, så var det ju samma besked jag fick idag. Alltså, ett högt sf-mått är INTE nödvändigtvis lika med stort barn.

vad jag blir lässugen Knase!
    Jag har förresten börjat fundera på vad jag skall fördriva min månad före bf med (jag är ju ledig i en dryg månad innan). Kanske kommer man vara trött och sova mycket? Fundersam Läsa bra böcker? Ha ångest inför stundande förlossning? Boa? Tvätta fönster??

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72

Va skönt Meleah att du mår bättre!
    Vi vet inte könet och jag pendlar ganska mycket i min tro om vem det kan vara som bor i magen. Vi säger nästan alltid "hon* när vi pratar om "henne" men jag kan lika mycket se en liten pojk framför mig.

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72

Tänk, man blir alltid så himla glad av att läsa era inlägg i tråden!

En extra kram till maja som suktar efter gubben och ett hurra till Pess som slipper sin!

Nu har jag två nätter i rad vaknat 02.30 (!) och inte kunnat somna om på ett bra tag. E det en blivande amningstidpunkt eller??? Suck.

Ni pratade igår om att ha ont - i en punkt eller som i ett band - "mellan" magen och muffen: jag räcker också upp en hand!!!

Essi, kom ihåg nu: INTE sladda på vägen TILL halkbanan, sladda när du är PÅ halkbanan, INTE sladda på vägen TILL halkbanan, sladda när du är PÅ halkbanan, INTE sladda på vägen TILL halkbanan, sladda när du är PÅ halkbanan, INTE sladda på vägen TILL halkbanan, sladda när du är PÅ halkbanan...

Godmorgon Knase! Du verkar oxå vara vaken!! *vink vink*

Kärlek är en gjup glädje
  • Minna72
    maja under eken skrev 2007-03-01 09:11:53 följande:
     D trista e nog inte o va hemma själv, spec inte när jag har så mkt jag ska roa mig m, men d e lite läskigt att han knallar runt där i storstan... The BIG city liksom.. Tänk om han går vilse o inte kommer m planet hem.. Tänk om en av alla miljoner taxi kör över honom..
    Du låter som min karl som VAREVIGA morgon, eftermiddag, kväll denna vinter sagt till mig:
    "Det är halt ute. Kulta (=Guld =älskling), du får INTE halka när du går!"

Kärlek är en gjup glädje
Svar på tråden Minnas tjejer II