• Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • Pess
    Nafrung skrev 2007-04-03 11:08:44 följande:
    Hejhej Pess också. Vad bra att allt såg bra ut! Varför kollade du livmoderhalsen? Tror du bebben ska komma för tidigt?Antar att du träffade vår läkare E. Hon ville inte träffa mig mer efter vi var där i onsdags, eftersom jag mår bra. Och det är helt ok för mig. Men inte kollade jag nån hals i alla fall!
    Det är ju inte JAG som vill kolla....Det var gulle-doktor som nu inte längre är i tjänst som bestämde hela upplägget vid inskrivningen...Nästa koll av Dr E om 4 veckor efter tillväxt-ul

Nåja...Nu ska jag inte bli kaxig....det fanns en tid då jag var JÄTTEOROLIG (kanske ingen som minns ) och DÅ var jag jättetacksam för alla koller...
  • Essi73

JJ bullar, kakor, kex, TÅRTA, bakelser, allt med socker hjälper. Är det sen choko på/i så är det pluspoäng Naffe och jag är tydligen rörande överens om det

Naffe förresten, jag hittade en bild på våra fötter:
    2GLOVEBASE.jpg

:D
    Jag ligger iaf och spretar så där med tårna då fötterna är kokheta!

• maja under eken

Bakelse tror jag JJ!!

Naffe, min bror har tipsat om denna massören o han e så rasandes skrytig om allt som har m han o göra så enl han e detta SVERIGES mest kunniga massör o han har såååna spec grjer som BARA han kan... (snubben har gått 1 år då han läst helttid på Axelssons o sen innan d så har han gått nån liten kurs..)

Va jag vill ha sagt e att han BOMBIS kan få armen genom etern o ut t era svankar o axlar o dyl!

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!! Och för mig e NÄR HÄR!!!
  • Rossy

Pess, du ska få en stor mjukglass á la den som JJ beskrev igår .

JJ: Våga inte chansa! Ta både kaka och bulle! Det måste vara det bästa för en förkylning.

Mot lunch.....

• Pess

Hur ska jag ORKA vattengympa ikväll? Hoppade ju över förra veckan oxå....*skärpning*

• telistant

Pess härligt att allt såg bra ut! Vattengympan kommer ju att göra dej piggare (ska jag säga som inte varit iväg på min på sisådär 4 veckor * tittar i taket och visslar* )

JJ, Jag tror Cheescake är super mot förkylning!

• maja under eken

Får inget svar. Jag fortsätter o icke-orolig f att man inte verkar bli mer kollad då... Glad

Min älskade pappa var här m superfina (o säkert supergoda) chokladägg! 10 olika sorters ägg fr en av våra pralinbutiker. Mmmmm!!

• Pess

Maja...inte behöver du vara orolig inte...det normala är att man INTE blir kollad stup i kvarten....Det är ju jag och Naffe som går på spec.MVC som kolas hit och dit...

• maja under eken

Men tänk om jag missar nåt då! Borde man inte bli kollad iaf 1 ggn till av läkare typ inne i mufflan o så, ta lite mer prover, så man vet att allt står rätt till?

• Pess

Maja: Jag lovar dig att om något inte står rätt till inne i mufflan så MÄRKER man det...därav så tycker jag faktiskt att min koll idag var HELT ONÖDIG Inga prover tas heller...och om det skulle finnas misstanke om infektion så märker man ju det oxå...

Svar på tråden Minnas tjejer II