• Dino78

Mango och curry-röra?

Har ätit en wrap en gång som bestod av kyckling, grönsaker och en "sås" som hette mangocurry-röra. Det var riktigt gott men mackan var ju dyr som satan. Tänkte försöka göra egen hemma men HUR gör man denna sås?
    Har försökt och hitta recept men det går inget vidare så jag testar lyckan här!!

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Mango och curry-röra?
  • innana

Brukar använda mango chutney som jag kryddar med curry, helt enkelt...

• JooCee

Finns en mango/chili dressing man kan köpa som är fantastisk god tycker jag.. Kanske kan va en bra grund?

• sherlock

Mayonäs, blanda i curry och mango chutney efter behag.

Låter som corination chicken röra, hete den det?

• Jessica K

Jag gör något ibland som heter typ "Kyckling under mangotäcke".
    Kanske man kan ha själva "såsen" som dressing också.
    Den består i allafall av vispad grädde, blandad med mango cutney, samal oelek och curry.

Ska man göra "Kyckling under mangotäcke" stekar man först kyckling i bitar, häller det i en form tillsammans med tärnad röd paprika, och sen på med "såsen" och in i ugnen tills det fått färg. Supergott!

• Dino78
    innana skrev 2007-02-28 17:22:50 följande:
    Brukar använda mango chutney som jag kryddar med curry, helt enkelt...
    Men det här var emr en sås, mango chutney är ju mer som en stel gele, det här var gulaktigt och rinnigt.
    JooCee skrev 2007-02-28 17:22:51 följande:
    Finns en mango/chili dressing man kan köpa som är fantastisk god tycker jag.. Kanske kan va en bra grund?
    Ja, nåt företag som heter Rydbergs har den dressingen men jag vill gärna göra själv, blir billigast så
    sherlock skrev 2007-02-28 17:26:06 följande:
    Mayonäs, blanda i curry och mango chutney efter behag. Låter som corination chicken röra, hete den det?
    Nej, den hette bara "kycklingwrap med mangocurryraita" eller nåt sånt. Men det är alltså mango chutney man ska ha och inte färsk mango i fruktform?
    Jessica K skrev 2007-02-28 17:26:41 följande:
    Jag gör något ibland som heter typ "Kyckling under mangotäcke".Kanske man kan ha själva "såsen" som dressing också.Den består i allafall av vispad grädde, blandad med mango cutney, samal oelek och curry. Ska man göra "Kyckling under mangotäcke" stekar man först kyckling i bitar, häller det i en form tillsammans med tärnad röd paprika, och sen på med "såsen" och in i ugnen tills det fått färg. Supergott!
    Det ska jag testa nån gång hur som helst
    DIF i själ och hjärta
  • innana

hette det raita är det yoghurt i...kör på turkisk yoghurt, blanda i mango chutney (igen ) och använd curry. Oftast är det inte frukten mango man har för den blir lätt lite trådig.

• Dino78
    innana skrev 2007-02-28 17:31:47 följande:
    hette det raita är det yoghurt i...kör på turkisk yoghurt, blanda i mango chutney (igen) och använd curry. Oftast är det inte frukten mango man har för den blir lätt lite trådig.
    Jag tror det kan ha varit raita, det ltåer ju bra
    Men mango chutney är ju så stel och det blir svårt att blanda ut det med yoghurten, något tips hur jag kan göra? Elller är det elvisp och tålamod som gäller?
    DIF i själ och hjärta
  • Lady1nblack

köp färdig dressing.. Mangoraja :) jätte god :) finns typ på coop o kvantum mm :)

• innana

Nej då, det smälter lätt ut i yoghurten...
    Annars- kör den i en skål i micron en liten stund, så rinner den. Det är som med honung, värm den en aning så mjuknar den
    .

• Dino78
    Lady1nblack skrev 2007-02-28 17:35:01 följande:
    köp färdig dressing.. Mangoraja :) jätte god :) finns typ på coop o kvantum mm :)
    Jo jag vet att det finns men jag vill testa göra själv, i regel har man ju ingridienserna hemma redan. Men det blir kankse till att köpa utifall det man gör smakar skit
    DIF i själ och hjärta
  • Lady1nblack

hihi, ja då finns det ju en back-up i alla fall :) lycka till, o berätta hur du gjorde sen om den blev supergod.. kanske jag ocå börjar göra egen :P

Svar på tråden Mango och curry-röra?