Tycker du att undersköterska är ett "lågstatus-yrke"?
Ja, det är det väl pga den dåliga lönen. Ett viktigt yrke dock!
Ja, det är det väl pga den dåliga lönen. Ett viktigt yrke dock!
Cruzze
VD är inte ett yrke!!!
Allt är iofs relativt och man kan väl kalla det så men du kan ju inte dra alla VD-poster över en kam som du gör. Tror arbetsuppgifterna varierar mer där än vad det gör för t.ex. uskor även om deras uppgifter naturligtvis också varierar.
Tror/vet att en VD-post i ett stort börsnoterat bolag inte är speciellt glassigt, de sliter häcken av sig. Precis som uskor! Just FYI!
Sant! Klart att vissa är överbetalda, framförallt har de ofta sjukt höga pensioner och fallskärmar. Däremot är det ju så att många av dem har pluggat hårt och länge och sen jobbat massor för att ta sig dit de är. Uska blir man på gymnasiet och även om det är ett tufft jobb med ofta udda arbetstider så jobbar de ju sällan 80-timmarsvecka vad jag vet.
Tycker som alla andra att statusen inom vårdyrken borde höjas. Frågan är bara hur...pengar till avsevärt högre löner finns väl ej.
Mitt förra inlägg var till Cruzze!
Dexan
Jo, men som du skriver så innebär det ju helger och nätter t.ex. och det gör de flesta andra jobb inte. Och 16' efter skatt är ju inte direkt högavlönat även om det är helt ok...
Uska är väl det vanligaste yrekt i Sverige???
Puss - jag tänkte precis likadant. Tycker det är lågstatus men ser inte ner på de som är uskor!!!