Nån med Dogo Argentino?
Nån mer här med dogo argentino? Vore kul att jämföra lite och lite allmänt "skitsnack"!
Min vita snygging är i slyngelåldern och vi kämpar på..
Hannah.
Nån mer här med dogo argentino? Vore kul att jämföra lite och lite allmänt "skitsnack"!
Min vita snygging är i slyngelåldern och vi kämpar på..
Hannah.
puffar
Jag har!!!!
Han är 3 år nu snart!
Vart kommer din ifrån då??? *Nyfiken*
Han är tyvärr inte från nån kennel men renrasig med stamtavla iaf! Helt underbar.
Var kommr din ifrån? Gör du nå speciellt med honom?
Min kommer från Blanco Evita i skåne!
Vi har varit på endel utställningar med Atlas o han bara ääälskar att visa upp sig.
Men tyvärr har ha haft sån otur de senaste året med bla pälsen (exsem) och tandvärk efter pensionatvistelse så det har inte blivit så mkt utställningar.
Va gör du med din Dogo då? Det är verkligen en allrond hund!! Tror tom de skulle passa i agility!
Aha, vad tråkigt. Vad är det för eksem? Ozzy har oxå fått fula eksem på huvudet, var till en hudspec o hon skrev ut medicin o de försvann men nu har de kommit tillbaka lite igen så det kanske blir allergiutredning.. Tvättar honom även med ett dyrt specialschampo.
Annars ska vi börja viltspåra till våren, vi har rådjursklövar som ligger o väntar i frysen :)
Anmälde oss till en utställning i höstas men då blev han skadad o gick på smärtstillande, så typiskt. Hoppas vi kommer ut i ringen nån gång iaf :)
Agility vet jag inte om Ozzy skulle passa till, haha, han vill helst ligga o grisa hela dagarna ;)
Ha ha ja,vissa är soffsoftare dom!
Spännande med viltspår! Det är ju Dogon bra på!
Jag hoppas vi ses i utställningsringen nån gång. Hade varit skoj!
Hans exsem vet vi inte va det kan bero på... Det kan va allergisk reaktion eller "soffexsem". haha Han gillar oxå att softa i soffan.
Men Dogos i allmänhet tycker jag har problem med huden... Tror det har nåt med den vita pälsen att göra. Mer känslig eller så... Har du hört nåt om det?
Brukar du va på Dogovännernas forum förresten?
Ja, en riktig soffpotatis det är han, men när det gäller då är det fart i honom. Har ju 2 hundar så det brukar kunna gå rätt vilt till här hemma, haha!
Det ska bli jättekul med viltspår, har bara testat på skoj hemma på gården med både hundarna o det har vart poppis, tror båda kommer gilla det!
Ja, dogos har lätt att utveckla hudproblem tyvärr. Veterinären vi träffade (hudspec.) sa att de flesta "dog"-raserna eller vad man ska säga har problem med huden. Men jag börjar faktiskt fundera på om Ozzy kan ha nickelallergi eller nå? För när han har kedja eller läder+kedja så blir han svart om halsen o kliar massor. Vi testar nu att tvätta honom med schampot o har bara tyghalsband på honom innan vi kontaktar vet igen!
tråkigt att vi inte hann ut i ringen nånting innan han blir vuxen, han kommer ju vara helt grön, hehe. Men jag lovar att vi ska komma igång med det.
Näe, vet inte vad det är för forum? ÄR medlem på vovve.net men det är ju inte mkt att hänga i granen..
Här är länken till Dogovännernas forum!
Där hänger en massa Dogo Argentino ägare och pratar allt mellan himmel o jord, fast helst om Dogos då!
Nu ska jag ut med mina vovvar.
Hi hi hi Glömde länken!
http://dogo.forum24.se/
tack :)