• Niinaaa

Inte svara på SMS - ok eller inte?

Jag blir helt galen när folk inte svarar på mina SMS. Liksom om jag skickar en fråga som kräver svar  ....NÄÄ då får jag ändå inte svar!

Tycker att det är fasen oförskämt!

• Svar på tråden Inte svara på SMS - ok eller inte?
  • Bei Bei

Och jag tycker det är grymt irriterande när folk sms om saker som tar 7 sms att svara på. RING om ni vill något, låt bli annars
    Tycker det är fasansfullt trist att sms:a och gör det bara om jag måste...

♥ Ronja ♥
  • FaRieTaLe

Ja, det tycker jag med.
    Ok, en sak är ju om de inte har pengar på kortet men annars finns det inga ursäkter.

• Blå Flygare

Jag hör oftast inte om jag får ett sms. Brukar upptäcka det si så där en dag senare. Är det viktigt så ringer de! Annars får de skylla sig själva.

• tjej mamman

Jag brukar inte svara på alla sms jag får,jag bryr mig inte om folk tycker att jag är otrevlig för det.

• vermilion

Har en sån sambo, han svarar på typ vart fjärde sms.
    Skriver jag en fråga på morgonen så får jag svar när han kommer hem från jobbet.
    Blä.

• piixelslyna

Jag svarar bara på SMS om jag orkar. Annars kan det hända att jag ringer upp några timmar senare. Är det något viktigt så skickar man inte SMS, då ringer man.

Ta hand om varandra, man vet aldrig när man ses för sista gången.
  • Maijlo

Jag kryper till korset här då... Min telefon har varit trasig i två månader så jag anar att det finns många sms som ruvar i den... Jag hoppas att de som verkligen vill nå mig och har viktiga saker att säga ringer hem eller mejlar istället.

• gealach

Jag svarar om det är en direkt fråga, men inte alltid om det "bara" är en hälsning eller så. Som någon sa så brukar jag heller inte märka att det kommer SMS, hör inte alltid när det ringer heller. Stänger jag av telefonen brukar jag dessutom glömma att slå på den igen, så jag kan missa massor...

• Niinaaa

Nä men ofta sms:ar jag till såna som jag vet sms:ar mkt själva.
    Och ändå svarar dom inte på mina sms.
    En enkel fråga liksom...

• Jennie med ie

Jag irriterar mig på de som litar på sms som enda informationskälla ifall det nu är nåt viktigt. Är det inte viktigare än att de faktiskt kan ringa och på så sätt verkligen frösäkra sig om att informationen når fram och förstås, ja då är det ingen katastrof heller om det inte besvaras tycker jag. För tekniken är inte 100%-ig, det kan faktiskt försvinna på vägen... och så vitt jag vet har man heller ingen skyldighet att ha sin mobiltelefon påslagen och med sig hela tiden.

Svar på tråden Inte svara på SMS - ok eller inte?