Grattis till plusset!
Det är tydligen väldigt olika hur man mår. Vid min förra graviditet kände jag av brösten nästan på en gång och hade ordentlig växtvärk i livmodern. Den här gången känns knappt nåt. Fast det är ju ganska tidigt förstås! Testade positivt i fredags en vecka efter bim.
Det är svårt att inte vara nojjig tycker jag. Men jag har läst nånstans här på fl att man väntar barn, inte missfall. Det har hjälpt mig att tänka positivt ända tills motsatsen är bevisad.
Ett tips kan vara att testa igen. Vid mitt förra ivf fick jag plus, men jag hade småblödningar och ingen bra känsla. Då kollade jag med gravtest igen bara för att bekräfta graviditeten. Då såg jag att strecket blivit svagare. Jag testade en gång till lite senare och då syntes det knappt. Sedan var det inget plus längre
Men det var skönt att få det bekräftat hemma lite tidigare istället för att få beskedet på ultraljudet.
Hoppas det går bra på ultraljudet. Vi har en bild på vår dotter från det tidiga ultraljudet. Hon var 21 mm lång, men att det är en lite bebis, det syns! Helt otroligt.
Lycka till!