TINGELING
Jaa som alternativen ovan ...
Jaa som alternativen ovan ...
But please....
Kul när tjejen blir 50 och är chef på ett ansett företag ha ha... Ja, hej det är jag som är Tingeling Karlsson. Ha ha ha ...
Glöm inte att barnen växer upp också. Det som är gulligt när man är liten, är kanske inte lika gulligt när man är 50.
Seriefigur, ploppade upp i mitt huve..
Mitt barn är döpt efter en seriefigur, eller en sjö i italien :)
Nemi vad namnet hur som helts!
Tycker det är fint, så jag röstar "vackert" fast vackert vet jag inte.
Lite kul och ett fint namn..sen gillar jag sagofiguren Tingeling (eller Tinkerbell) hon är en cooling
Helt ok, men inte mitt val. Ser för min inre bild hur jag försöker säga till en Tingeling på skarpen.... går det? :D
Vad gäller gullighet och att det skulle va knepigt med en vuxen som heter så så håller jag inte alls med. Det är väl inte "värre" än Tindra eller Pärla?
och det heter ju sjutton andra ungar på dagis, så när alla Tindror och Pärlor växt upp och intagit sin plats i världen så är nog en och annan Tingeling inte särskilt konstigt
Jag tycker de skulle vara konstigt att döpa sitt barn till det. Ser det enbart som en seriefigur.
Mmm det är sant att många andra barn heter väldigt "gulliga" namn.
Jag har inget emot det alls, men jag skulle själv ha svårt att döpa mitt barn så.
Det är ju ett jätttegulligt namn! Men lite konstigt på en människa. Men en hund eller katt hade jag lätt kunna döpa till Tingeling.