Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Kort pojknamn på L....

Hej Skrattande

Skulle vilja ha lite tips på pojknamn på L, gärna lite "ovanligt" och gärna kort.

Vi har ett antal barn sedan tidigare, två vardera och två gemensamma.
    Mannens barn heter Ludvig och Lovisa.
    Mina heter William och Tilde.
    Våra gemensamma heter Leon och Li.

Mannen vill inte bryta trenden med namn på L Flört så nu behöver vi förslag. Flicknamn har vi, men det är värre med pojknamn. Linus och Lukas går bort på en gång för det har vi flera vänner som har söner som heter....Leif och Lennart är inte heller att alternativ...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kort pojknamn på L....
  • Skrutteruttan
    Vombell skrev 2007-03-02 11:29:58 följande:
    Loke? Love? Bra nyfiken: Vad har ni för flicknamn?
    Det är tyvärr "hemligt", min man vill absolut ha det så....Vi har i alla fall tre alternativ....
  • Skrutteruttan
    Love är fint, men det heter min kusin så det får vi hoppa över...Loke känns så hårt att jämföra med Leon som är mjukt....
  • Skrutteruttan
    Dino78 skrev 2007-03-02 11:34:33 följande:
    Svinto78 skrev 2007-03-02 11:32:02 följande: Har ingen läst att hon redan har en Ludvig?? ~¤~ Mammas hjärta Felicia ~¤~Jag läste det, därför jag skrev ludvig inom parentes, man vet ju inte om dom anänder det som smeknamn liksom DIF i själ och hjärta
    Jo, vi kallar honom Ludde, förutom när han beter sig illa, då blir det Ludvig Skrattande
  • Skrutteruttan
    Vombell skrev 2007-03-02 11:38:17 följande:
    LIAM?
    Känns likt WilLiam, och Li med....
  • Skrutteruttan
    siamusen skrev 2007-03-02 11:40:25 följande:
    Laban
    Fint, men man påminns ju så om en hund...eller ett spöke...
  • Skrutteruttan
    WimsA skrev 2007-03-02 11:38:01 följande:

Men Levi då? _ComBo_
    Levi är ganska fint, måste vänja mig lite vid det....samma som Leon, var skeptisk i magen, men sedan tyckte jag jätte mycket om det...
  • Skrutteruttan
    siamusen skrev 2007-03-02 11:42:39 följande:
    Gillade du inte Louis da? Mjukt tycker jag.
    Jo, det är rätt gulligt, det har vi pratat om....
  • Skrutteruttan
    socute skrev 2007-03-02 11:43:23 följande:
    Leon,Luke, Loke,Luka,Loo,Ludde,Linde,Lennie,Le vi,Lundy(uttalas amerikanskt elr inte)Lyall(uttalas amerikanskt)
    Leon och Ludde har vi redan så det känns lite kört Flört. Lennie, nej associerar till herr Norman.....Loke känns hårt, Luka är väl ett flicknamn, eller? Loo var lite roligt, Levi börjar jag vänja mig vid.....
  • Skrutteruttan
    zazla skrev 2007-03-02 11:46:07 följande:
    Loe tyckte min mamma vi skulle ta om vi får en pojke. Men jag vet inte... Men det är ju kort, ovanligt och börjar på L
    Loe tycker jag om, funderar på det....
  • Skrutteruttan
    Maijlo skrev 2007-03-02 11:51:05 följande:
    Tack, den listan var komplett Skrattande
  • Skrutteruttan
    Rulltrappa skrev 2007-03-03 20:59:58 följande:
    luc!
    Det är vår starkaste kandidat, problemet är väl att ingen människa kommer kunna stava det eller uttala det...
  • Skrutteruttan
    Försöker få liv i tråden igen Glad
Svar på tråden Kort pojknamn på L....