Inlägg från: bipsiebop |Visa alla inlägg
  • bipsiebop

pulka+sele

Skulle vilja ha tag på en sele och pulka till min hund. Vad har ni för erfarenheter och råd att komma med?

• Svar på tråden pulka+sele
  • bipsiebop

Hej o tack för era svar.
    Det är en blandras - på bilden i galleriet är den fem månader gammal - är nu elva månader snart.

Jo vill ha en BRA ergonomisk sele för att kunna ha honom med och hjälpa till att dra lättare packning alt bäbis när vi fiskar på sjön och sådant - tänker inte låta honom dra i djup o blöt snö.

Självklart ska han vänjas mycket försiktigt och det är mycket möjligt att det visar sig att han inte klarar av att dra överhuvudtaget men vill att han ska få så sjyssta förutsättningar som möjligt.

Veterinär är tillfrågad oxå men ville ändå höra vilka åsikter som finns härinne

• bipsiebop

tack för länken flixflax

• bipsiebop

Tack igen för era svar.

Ja visst gör jag som jag vill vill att han ska få möjlighet att vänja sig vid sele innan han börjar dra ngt överhuvudtaget.

Kan ju tillägga - även om det betyder att ja säkert blir ifrågasatt - att han kommer aldrig att bli frirtg och han är inte försäkrad heller =H

• bipsiebop

bastarden : Tack

Ska hem till mamma o leta i gömmorna - vet att vi hade en segebaden pulka en gång i tiden men frågan är om det finns ngt kvar att rädda...när hundarna försvann tog fyra barn o skotrar över intresset för den pulkan ...... vart vänder man sig om man vill reparera en gammal pulka??

Svar på tråden pulka+sele