• vadskajaghetadå

Får man ha barnet för lite på förskola?

oscar går tis,ons,tors 7-14.39 på dagis
     1gång i månaden går han bara onsdag och torsdag.

aldrig måndag och fredag.

men på senaste tiden har hans pappa varit hemma och varit sjuk, oscar har haft lite öroninflammation, sen har han vart hos mormor och farmor.

sen har vi haft han hemma + släkt pga msagsjuka på dagis.

under februari var han där kanske under 3 dagar max.

om det blir för sällan, kan dom anse att man inte har rätt att ha kvar platsen då??
    altså om barnet inte är där trots att han inte är sjuk.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-02 14:08:14:

vi betalar för deltid 30 h i veckan

• Svar på tråden Får man ha barnet för lite på förskola?
  • n0va

ingen aning - men det är intressant fråga.

Hjälper dig att puffa tråden.

*puff*

• Kajee

Det är väl bara tillfälligt som det har varit så där? Det kan dom inte dra in platsen för.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Idannika

Absolut inte. Har du en plats så har du! Men däremot kan man i vissa kommuner få lite pengar tillbaka om barnet har varit mycket sjuk. Kolla det!

• vadskajaghetadå

okejmen om det blir så ofta??

• Ninette

de tror jag, på dottern fsk var det en tjej som inte var där på 3 månader... Hon hade kvar sin plats när min dotter slutade iaf. Och hennes föräldrar hade ingen kontakt med personalen så ingen visste varför hon inte var där men platsen var hennes iaf, dom betalade ju för den iaf

• Idannika

Precis som LeAnna säger, platsen är din tills du säger upp den! Prata gärna med personalen om det dock!

• vadskajaghetadå

tack för era svar!!!

• Kajee
    sannispannisen skrev 2007-03-02 14:10:25 följande:
    okejmen om det blir så ofta??
    Jag har iofs mitt yngsta barn på ett föräldrakooperativ. (De andra två går i skolan.) Men där har vi ett föräldrapar som betalade för hela hösten för att få platsen garanterad. Men barnet var inte där förrän i januari. Det är nog ett specialfall - och vi andra föräldrar accepterar ju eftersom de ändå betalar...
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • chillie

Jag frågade på vår fsk om just detta. Jag tänkte ha min flicka hemma ett tag. Fick då rådet av personlen att inte göra det eftersom platsen då kan bli uppsagd eftersom de kan tolka det som att jag inte har behovet av platsen.

• Rickeby

Man får vara borta tre månader i sträck och ha platsen kvar.
    Under sju månader gick min dotter bara två dagar i veckan och då bara tre timmar/dag, för att de ändrade tiden för 15-timmarsbarnen och det passade inte oss.

Svar på tråden Får man ha barnet för lite på förskola?