• Jalapeno

Hur flyttpacka vinglas?

vi ska precis flytta och jag undrar hur vi ska packa vinglas i flyttkartongerna. Vi har flyttfirma men packar själva. Ska de läggas ner skavfötters? Flera lager? Bör man lägga något under?

tack!

• Svar på tråden Hur flyttpacka vinglas?
  • Mamma Marina

När jag flyttade så lindade jag in alla glas och allt porslin i tidningspapper för att undvika att något skulle gå sönder.

• MissBeccis

Har jobbat i en glasaffär och jag skulle börja med att lägga ett lager tidningar i botten av kartongen. Sedan slår du in glasen i silkespapper (Finns att köpa på bla shurgard) och lägger ner skavfötters i kartongen. Mellan raderna på höjden lägger du ett lager tidningar. Använder du tidningspapper så måste du diska alla glasen efter flytten, och vem orkar det? Lycka till!

Stolt mamma till Alicia, född 060623 ~ www.rebeccas.se
  • Ninette

Sist vi flyttade (en månads sedan) så tog jag örngott och diskhanddukar och slog in vinglasen i och ner i banankartong med dom (skavfötters). Det ryms kanske inte lika många glas i varje kartong men handdukarna och örngotten ska ju med iaf Och inte ett glas gick sönder trots ganska omild hantering av kartongerna

• DaMungo

Gå till glas och porslinsaffär och fråga om du kan få några kartonger, sådana med sex fack i varje kartong. Så packas de till butik :D

• MissBeccis

DaMungo: Nej inte alltid. Men Systembolaget borde ju ha såna kartonger.

Stolt mamma till Alicia, född 060623 ~ www.rebeccas.se
  • Thursday

Jag virade in allt porslin i tidningspapper och pusslade ner det i kartongerna, ingenting gick sönder.

• Jontes mamma

Jag kör med diskhanddukar som någon annan skrev här. Eller så samlar jag på mig en massa silkespapper i affären. Det är ju gratis.

• Jalapeno

nu är det ett tag sen vi flyttade men tack för alla svar! Jag virade in glasen i papper vi fick från flyttfirman och la dom ner skavfötters. Inga gick sönder.

Svar på tråden Hur flyttpacka vinglas?