• ArnaMy

Vilka lov har man i skolan och när är det lov?

Höstlov
    Sportlov
    Påsklov
    Jullov

Finns det fler lov och den stora frågan, när är de, vilka veckor?

• Svar på tråden Vilka lov har man i skolan och när är det lov?
  • miniGrynet

Vilka veckor det är beror ju på vart i Sverige man bor, Stockholm o Gotland har tex sportlov nu, den här veckan (9).

Sommarlovet har du missat, men det är kanske rätt självklart.
    Men annars är det dom loven du skriver.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Wilowa

Det är de stora loven, det kan komma enstaka lov när personalen har studiedagar. Höstlovet brukar vara allaholgonaveckan, jul lovet strax före julafton och till efter trettonhelgen. Sportlovet varierar från vecka 7 till vecka 10 och påsklovet liggar antingen veckan före eller veckan efter påsk.

Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag!
  • miniGrynet

Finns ju alltid klämdagar oxå, men de räknar inte jag som lov.

• Wilowa

Ja, sommarlovet ja! Det börjar och slutar också lite olika beroende på vart man bor!

• Wilowa
    miniGrynet skrev 2007-03-02 18:30:21 följande:
    Finns ju alltid klämdagar oxå, men de räknar inte jag som lov. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Det är inte alla klämdagar som ger lov. Annandagpingst som i år inte var röd, blev ju inklämt mellan en söndag och nationaldagen och den dagen gick barnen i skolan (i alla fall här)
  • Wilowa
    Einstein skrev 2007-03-02 18:32:08 följande:
    miniGrynet skrev 2007-03-02 18:30:21 följande: Finns ju alltid klämdagar oxå, men de räknar inte jag som lov. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥Det är inte alla klämdagar som ger lov. Annandagpingst som i år inte var röd, blev ju inklämt mellan en söndag och nationaldagen och den dagen gick barnen i skolan (i alla fall här) Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag!
    Sorry, jag menar annandagpingst förra året 2006!
  • miniGrynet

Nej, inte alla klämdagar. Men vi har i alla fall haft klämdagar då vi på fritids har haft en hel fritidsdag, utan skolan har varit öppen.

Men det kanske är olika.

• Wilowa
    miniGrynet skrev 2007-03-02 18:38:10 följande:
    Nej, inte alla klämdagar. Men vi har i alla fall haft klämdagar då vi på fritids har haft en hel fritidsdag, utan skolan har varit öppen. Men det kanske är olika. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Vid kristihimmelsfärdshelg och vid första maj brukar skolan vara ledig på klämdagarna. Den här nya klämdagen som var förra året, fanns det i alla fall hos oss inte nog med studiedagar kvar.
  • ArnaMy

Okej vad bra, tack för alla svar!

Svar på tråden Vilka lov har man i skolan och när är det lov?