• Tessa17

8åring på Kollo

Hej, skulle NI sckika er 8 årig son på Kollo även om han är inte så glad för det? Tack för svaret.

• Svar på tråden 8åring på Kollo
  • mollieboll

Jepp, det skulle jag om jag tyckte att mitt barn behövde det...

• Alvi

NJäääe... varför är han inte så glad för det?

Jag minns inte hur jag själv tyckte inför kollo när jag var åtta (det var första året jag åkte) men jag vet barn som har mått jättedåligt och fått åka hem mitt i perioden, pga hemlängtan.

Varför vill han inte åka, varför vill ni att han ska åka, hur länge är det, hur tror ni att det kommer gå när han väl är där??

Mvh Kolloälskare!

• Rymdmamma

han är nog bara nervös! jag hade superql på kollo och var där massa gånger typ 3 veckor som längst.. och då var jag bara typ 7-8 år men iofs hade jag brorsan på samma ställe men han var 4 år äldre så vi umgicks ju inte.

jag tror säkert det går bra!

• anna68

Absolut inte! Skulle väl aldrig tvinga iväg mitt barn på nåt de inte vill. Det kan ju bara sluta på ett sätt...

• Soffis79

Ja, det skulle jag. Har själv jobbat på kollo och vet hur kul de har det! Väl där kommer han hitta kompisar och ha så roligt att han inte vill åka hem ;) Och det finns bra ledare som kan bota hemlängtan :D

• Thaleia

Nej, jag skulle inte tvingat mitt barn att åka på kollo om det fanns andra alternativ.

Har själv jobbat på kollo och visst finns det många barn som älskar att vara på kollo men det finns alltid någon/några som har mkt hemlängtan och några utav dessa får åka hem eftersom det blir för jobbigt för dom.

Sen finns det en sak som gör mig tveksam till kollo (iallafall där jag jobbade) och det är en del ledare som finns där... Många är väldigt bra och det finns en del som är/läser till lärare/förskollärare och har bra kunskaper om barn men sen finns det tyvärr en del som bara är ute efter att festa och röja på kvällarna och inte är särskilt seriösa.

• hotten

aldrig om inte barnet vill! för det första känner jag ingen som skickar en 8 åring på kollo, en 10 åring men inte 8 åring..
    eller det kanske är nån slags kortare kollo över helgen typ 1-2 nätter max? sånt finns inte här utan är man så är det ca 2 veckor.

• Alvi
    hotten: Det kollo jag var på (och ÄLSKADE) var för barn mellan 8-12 år, och de jag kände som hade hemlängtan och så, var i blandade åldrar.

Perioderna var på 16 dagar och det var uuunderbart!
  • Mirris

Jag skulle åxå ha skickat iväg. Ifall jag haft möjlighet att kunna komma närsomhelst o hämta igen!

Man måst eju prova för att se om det funkar. Funkar det så är det ju hur kul som helst.
    Funkar det inte så hämtar man o så vet man till nästa gång!!

Svar på tråden 8åring på Kollo