• Marra2

Kolikföräldrar - gick det över vid 3 månader?

Det sägs ju att problemen ska avta vid 3 månader.... Undrar om det stämmer? Ni med barn som haft kolikbesvär - hur var det för er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kolikföräldrar - gick det över vid 3 månader?
  • Filifjonkan1

gick nog över på 2,5 månad..

• Pingulina

Tyvärr inte, vår Nellie hade kolik i 6-7 månader.

Mamma till Nellie född 060331
  • Matilda86

Tills hon var runt 4mån

• eleonore

För Ida gick det över nästan precis vid tre månader

• Marra2

Hoppas verkligen inte det tar 7 mån. Sitter här med Julia på armen och guppar och snart är det dags för amning och vagnen - då brukar hon kunna somna runt midnatt.... Som tur är sover hon bra när hon väl kommer till ro.

• Marra2

Gick det över för dem gradvis eller gick det nästan "från en dag till en annan"?

• norgesessan

det började när han var 3 veckor, slutade nog efter en månad..(ettan). Tvåan hadde nog ingen kolik, bara lite ont i magen...Det var inte alls det samma som med ettan.

• AmandaPitkänen

Min förstfödde son hade kolik i ca 5 månader När det var som värst så skrek han 19 tim om dygnet!!

Jag uteslöt all mjölkprotein, och en hel del annat skit, var superdupernoga med allt, men den dagen jag slutade amma slutade han skrika... Vi vet fortfarande inte vad det var, för mjölk hade jag, han gick upp fint i vikt och sådär.... men men, det var en tuff period, men det glömmer man ändå snabbt

Med barn 2 så hade han bara lite kvällsgnöl

• Black

Det gick inte över förens vi bytte ut ersättningen mot nutramigen (mjölkproteinfri ersättning). Då blev han genast mycket bättre och när han var runt 7-8 månader hade allergin/överkänsligheten vuxit bort av sig självt.

Svar på tråden Kolikföräldrar - gick det över vid 3 månader?