• Anna Larsson

MVC i Skurup?

Hallå! Jag ska på inskrivning om ca en vecka, och nu undrar jag om det finns någon som harerfarenhet av MVC i Skurup? Är dom snälla/bra etc?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden MVC i Skurup?
  • Piaff

Jag har gått hos Anna på MVC i skurup tycker att hon är jättebra och trevlig. Lycka till!

• Scrapmom

Alla på MVC är supertrevliga! Har gått hos Anna sedan jag fick p-pille första gången, Liselotte gav mig akupunktur under min förra gravidite och Siv, som tar emot dig först och sköter blodtryck osv är hur snäll och trevlig som helst
    Vem ska du gå hos?

• Scrapmom

Ja, hon är också jättetrevlig. Alla är supertrevliga och hjälpsamma. Har alltid känt att de har lyssnat på mig.

• Anna Larsson

Det känns skönt att veta. Jag ska dit nästa måndag och tycker att det ska bli SÅÅÅ spännande. Det far en massa konstiga tankar i huvudet..."Tänk om det inte finns nån bebis och jag bara har inbildat mig allt" eller "Tänk om bebis är död!!"

• Scrapmom

Vilken vecka är du i? Är det ditt första barn?
    Tyvärr har de inte tillgång till ultraljudsapparat i Skurup, tror bara de har doppler, och är det väldigt tidigt så brukar man ju inte kunna höra nåt.

• Anna Larsson

Jag är i vecka 11 nu, kommer att vara i vecka 12 när inskrivningen sker. Vad är en doppler? Jo det är mitt första barn, märks inte det ! Jag är ju supernojig!

• Scrapmom

En doppler är som en stav man kör över magen för att fånga upp hjärtljuden från bebisen. Är nog lite tidigt att höra redan i v 12, så bli INTE orolig om ni inte hör något. Ni provar kanske inte ens, just för att du inte ska bli orolig.

• Scrapmom

De kollar blodtryck, blodvärde, vikt och äggvita i urinen skulle jag tro. Tar alla dina uppgifter, du får uppge vem som är pappan. Sen tar de nog blodprov att skicka för blodtypsbestämning och hiv-test har jag för mig.
    Allmänt prat om graviditeten och lite sånt. Jag frågade Anna, som jag gick till, om vi kunde lyssna så det gjorde vi. Hittade ingenting och jag var i v 12. Det var inte förrän på förra kontrollen (när jag var i v 22) som vi kunde höra med dopplern, jag har nämligen moderkakan i framvägg.

Har du bott i Skurup länge?

• Anna Larsson

Men dom bekräftar i alla fall att man är gravid? Så det inte visar sig tre veckor senare att man har haft ett MA? Som sagt...jag är lite nojig
    Nä jag har inte bott i Skurup så länge. Jag och min make köpte hus i Östra Vemmenhög och flyttade hit i september. Men jag trivs jättebra! Det enda som saknas nu är ett körkort Men det kommer nog snart det med...
    Du då? I och med att du känner alla på MVC så antar jag att du har bott här ett tag?

• Scrapmom

Jag bor inte i Skurup längre, vi bor i Nybrostrand

Vad jag kan komma ihåg så gör man inget graviditetstest på inskrivningen. Även om man skulle göra ett och man har fått missfall så kan det fortfarande visa positivt, eftersom man fortfarande har höga halter hCG.
    Ska man ha svart på vitt så får man nog göra ett vul, eller ul. Tror inte de gör vul i Skurup, vet att de inte gör ul.

• Anna Larsson

Det låter med andra ord inte så upplyftande att gå dit längre! Jag menar hur kul är det egentligen att ta blodprov...!? Jag som hoppades på att få det hela bekräftat av proffs!
    Nåja sålänge jag inte blöder så tänker jag försöka att inte oroa mig...
    Hur många barn har du?

• Scrapmom

Tycker absolut inte att du ska oroa dig! Det finns u ändå ingenting man kan göra, så att oroa sig är verkligen att måla fan på väggen. Men jag vet hur det känns! Har ju själv varit i samma sits.
    Jag väntar vårt andra barn, har en son på 2½. Är i v 24 och väntar bara på att komma till v 33 så vi kan göra nästa ul och förhoppningsvis få veta könet på den lill*.

Du skulle kunna envisas och verkligen förklara din oro för bm så kanske hon skickar dig till Ystad för ett vul/ul?

• Madulen

Hej och grattis till din graviditet! Jag har gått hos Anna på MVC i Skurup båda mina graviditeter. Hon är jättebra. Kanske får ni gå på föräldrakurs hos henne, har för mig att hon håller i dem. Det kan även hända att du får göra UL hos henne. Hon är på mvc i Ystad ibland och gör dem.
    Bitte har jag varit hos några gånger. Har bara positivt att säga om henne med. Mjuk och förstående, hon kan säkert stilla din oro.
    Lycka till!

• Anna Larsson

Madulen: Tack så mycket!

Sydskåningen: Är det inte lustigt att man alltid tycks längta till något. Jag menar jag är i vecka 11 och längtar till inskrivningen och du är i vecka 24 och längtar till nästa UL! Jag som hade fått för mig att efter inskrivningen så skulla jag bli nöjd

Jo visst så skulle jag kunna envisas men det ligger inte riktigt i min natur att göra så, och dessutom har jag ingen orsak att vara orolig. Jag menar...jag har ju inte haft någon blödning eller ovanligt ont.

Så du vill ta reda på könet på bebisen?

• Scrapmom

Jo, visst är det lustigt att man hela tiden flyttar sina önskningar?

Vi har bestämt oss för att ta reda på könet denna gången, vi ville inte veta förra gången.

Jag är inte heller typen som propsar på... Snarare lite för mesig *s* Och som du säger, du har ju egentligen ingen anledning att vara orolig

• blubb07

Hej, Jag går i Skurup hos Liselotte. Väntar min första bebis :)

Svar på tråden MVC i Skurup?