• Elsans

MÅSTE hundägare ta med sig sina hundar på stan!!?

Jag var på stan igår och såg en stackars hund som var kopplad vid en bänk utanför ett köpcentrum som frös så den skakade, vet inte vilken ras men den såg ut som en lite lurvigare jack russel. Är man verkligen tvungen att ta med sin hund på stan!? Är dock bättre än som en kompis såg en hundägare göra när hon var i frankrike. Hundägaren hade tagit med sig hunden in i ett köpcentrum och man verkligen SÅG hur bajsnödig den stackars hunden var men den visste nog att den inte fick bajsa där inne. USCH, det borde vara licens på att få köpa hund! (och andra djur också för den delen!)

• Svar på tråden MÅSTE hundägare ta med sig sina hundar på stan!!?
  • Jan H

Tar man med en hund ut när man handlar ska det vara snabba turer. Är det kallt så ska man ha ett underlag till hunden. Det är jäkla i mitt hjärta omdömmeslöst att låta hunden sitta på bara marken.

• JcJ

vet man om att man ska handla kan man ju först gå ut o rasta hunden för att sen gå och handla utan hund....det är inget kul för hunden att sitta ute vid affärer o vänta fastbundna...

• ming

Jag blir också arg på såna människor.

Sen förstår jag inte heller varför folk tar med sig hundar när det är tex skyltsöndag eller studentexamen (eller studentbal)! Varför ta med sig hunden när man vet att det kommer att vara tusentals människor som trängs på gatan och inte ser hunden under alla människor!

• JcJ

ming - ja precis, och vad är det för hundliv !!! att gå på stan i kort koppel i trängsel kan ju inte vara något jättespännande för en hund...bara för att "vi" människor vill göra våra "behov" på stan....synd....

• Elsans

JcJ: precis, det kan ju knappast räknas som att rastas.

Ming: håller med!

• Severus

Mitt i stan finns det inga ställen att rasta hundar heller.
    Räknar inte att lägga en lort på trottoaren som att rasta hunden, även om man ska plocka upp det...
    Bättre lämna hunden hemma då man ska shoppa.

• eisa

Om en hund fryser en liten stund är faktiskt ingen katastrof. Vem fryser inte när det är vinter?

Om hunden satt där länge och frös så är det ju en annan sak.

• Jan H

Eisa,

Jag kan ta med dig i ett koppel, så kan du få frysa en stund. Och vi använder inga vinterkläder!

• Elsans

Severus: tycker jag också!

eisa: jag vet inte hur länge hunden satt där men jag tycker inte att det är ok oavsett. Jag tycker att den åtminståne kunde ha fått en tröja om den nödvändigtsvis skulle med på stan.

Svar på tråden MÅSTE hundägare ta med sig sina hundar på stan!!?