• mammelie

Varför hälsade inte exets nya på mig??

Va hem till mitt ex idag, barnen är där, jag skulle lämna lite nya galonkläder jag köpt som barnen skulle ha på sig till dagis imon. Jag ringde när jag va på väg (ett par min innan jag va framme) och då sa han att hans nya (sen 7-8 mån) va där. Hon o jag har träffats för flera år sen då vi umgicks i samma krets, men har aldrig varit kompisar. Jag tänkte att det kan ju va bra om hon är där nu så vi får hälsa på varandra, iaf bara säga "hej". Men döm om min förvåning när jag möter henne på gårdsplanen..Jag försökte få ögonkontakt med henne för att säga "hej", men hon bara kollade bort... När jag kom in i huset frågade jag mitt ex om jag skärmt bort henne o om hon åkte nu. "Ja" sa han då... Är det inte konstigt?? Varför åkte hon just när jag kom? Varför kunde hon inte ens säga "hej"?

Vill tillägga att jag är 28, mitt ex är 30 och hon är 21...om det nu har nåt med saken att göra.

• Svar på tråden Varför hälsade inte exets nya på mig??
  • mammelie
    TinyToon: Så här i efterhand tänker jag ju att jag skulle sagt hej även om hon inte kollade mig i ögonen, men jag blev helt stäld av att möta henne där o sen se att hon undvek att titta på mig. Kommer ju bli värre nästa gång vi möts tycker jag, nu när hon "satt ribban" på nåt sett...

Elvirasmamma: Jag tror att om man är 21, inte har några barn, varken själv eller syskon/kompisbarn och dessutom inte vill ha några barn på mååånga år så är man inte mogen att gå in i ett förhållande där det finns barn. Hon är väldigt inställd på vad hon vill göra med sitt liv o där är mina barn inte inräknade... Kan ju inte bli rätt tycker jag... Jag va inte särskillt mogen när jag va 21... Är rädd för att hon inte är det och att det går ut över hennes och min, och hennes och barnens relation.

Minapärlor: Dom bor inte tillsammans, utan hon är bara där ibland. Oftast träffas dom hemma hos henne när pappan inte har barnen, men nu har vi börjat med varannan vecka och då har väl dom lite svårt att träffas den veckan barnen är hos sin far. Kommer ju hända fler gånger att jag behöver förbi där av en eller annan anledning..
  • mammelie

Intressant med olika åsikter.

Men jag vill verkligen inte vara kompis med henne, men för att inte barnen ska känna av någon konstig stämmning om vi träffas hos mitt ex så tycker iaf jag att vi ska säga hej... Men det kanske vi inte måste...?¿

• mammelie

Till saken hör den att jag och mina barns pappa försökte oss på ett förhållande förra våren, då va han inte tillsammans med henne MEN dom va KK, träffades och låg med varandra. Han "dumpade" henne och började träffa mig igen. Det visade sig att det inte var en sån bra idé, det funkade inte mellan oss. Då gick han tillbaka till henne och dom blev ett par.

Han verkar väldigt förälskad i henne så jag tror inte att hon behöver se mig som ett hot eller så, han kommer inte komma tillbaka till mig.
    Mitt ex förklarade att hon inte hälsat på mig för att hon hade 39 graders feber...konstig ursäkt tycker jag...

Visst har jag lite emot henne, tycker att hon inte visat (tidigare då vi träffats innan hon och exet började ligga med varandra) att hon är så mogen, jag tycker att hon är väl ung för att gå in o ta hand om mina barn, hon vill ju inte ha några egna barn är hon då överhuvudtaget intresserad av mina?

Jag har uppfostrat mina barn i stort sett ensam i två år, känns inte bra att någon annan tjej ska gå in o hålla på nu helt plötsligt. Jag tycker att det är viktigt att hon o jag kan prata, det gäller faktiskt uppfostran av mina barn. Är viktigt att pappan och jag  (och till viss del även hon) står på samma nivå när det gäller barnuppfostran. Och det är svårt att föra en dialog med någon som undviker en...

Men det kanske blir bättre framöver, vem vet??

Åsikter av alla dess slag mottages tacksamt!

• mammelie
    TinyToon: Tycker att det är jätte bra att du fastnat i min tråd!! Kul o få lite synpunkter från "andra sidan".

Det händer saker varje dag som gör att jag inte ens vill ha något som helst med henne att göra. Igår (när barnen kom hem till mig efter en vecka hos sin pappa) så sa jag till pappan att jag vill att vi ska gå o prata med någon utomstående. Jag tycker att det är väldigt svårt att prats med han just nu, allt jag säger tar han som en enorm kritik. Och eftersom vi har barnen varannan vecka från o med nu så tycker jag att vi ska snacka lite om rutiner, reglar osv. Så att det inte är för stor skillnad mellan oss. För som det är nu har jag tydliga rutiner och reglar och han saknar det nästan helt. MEN för att komma till poängen, han vill inte träffa mig på Soc eller så för o prata om BARNEN eftersom hans nya blir arg o ledsen så fort han o jag träffas... !!
    Men vi har ju barn ihop och måste ju därför kunna snacka om saker som rör barnen och eftersom jag har svårt att nå fram till han (känner inte igen han, han har alltid prioriterat barnen och varit jätte lätt att snacka med) så tycker jag att det är viktigt att vi tar hjälp utifrån. Det är viktiga saker för mig, har ju ensam byggt upp rutiner o regler under två år, och vill inte att det bara rasar nu...  

(tack för att du lyssnar! Det är guld värt!!!)
  • mammelie
    TinyToon: Jo, det kan ju verka drastiskt att dra in Soc, men det är bara för att jag vet att dom kan mycket om sånt här.. 

Och jag märker en enorm skillnad på tjejerna nu när dom varit hos sin pappa i en vecka. Dom kan inte stimulera sig själva längre utan vill bara kolla på film (tv:n står på JÄMT hos pappan), dom sitter inte still vid matbordet längre utan ska bara försöka springa omkring. Pluss att när jag pratat med dom i telefonen när dom va hos pappa lät dom stressade och hade inte tid o prata, va så mkt folk där helatiden.

När barnen är hos mig i en vecka så ringer aldrig deras pappa för att få prata med tjejerna, han visar liksom inget intresse...

Skickade ett SMS till han igår o bad honom komma hit med medicinen till lilltjejen som har hela snippan full av vattkoppor och kliar sig som attans! (han skulle tagit med sig den i fredags men glömde). Han skulle även komma med storatjejens nusse som han oxå glömt. Men han hörde inte av sig, jag fick försöka trösta stora tjejen då hon ville ha sin nusse, och jag fick försöka se till att inte lilla tjejen kliade sönder snippan. Sent igår kväll kom han hit efter att jag ringt o tjatat... En små sak kanske, men jag blir så irriterad! (han va med sin nya igår)

Känner inte att jag ska behöva ringa henne för att nå fram till honom, han borde ju va intresserad av sina barn o deras bästa..
  • mammelie

Hello.

han o jag hade ju bestämt att vi skulle göra familjesaker ihop, åka till Skansen, handla kläder och så där. Men nu vill han ingenting längre. Får väl bara acceptera det, men det är svårt. Jag tycker ju att han o jag fortfarande är en familj fast inte i traditionell bemärkelse...

Jag skulle bli jätte ledsen om han sa till sin tjej att han älskade henna lika mkt som barna...jag har ju varit tillsammans med en kille i 1½ år (som jag nu är gravid med och har separerat ifrån)men aldrig att jag älskat han i närheten av så mkt som jag älskar mina barn. För det är en helt annan kärlek.. Menar inget illa mot dig, det får du inte tro!!

Ska väl snacka med han, men drar mig.... I know it´s going to get ugly... Vi lär ju bli osams..och det är aldrig kul.

Svar på tråden Varför hälsade inte exets nya på mig??