• Kroky

Ljust bajs?? Orolig!

Min son på två år har bajsat 2 gånger de senaste två dagarna och hans bajs var väldigt ljust!! Har kollat lite på nätet och hittat olika förklaringar så jag undrar om det finns någon här som har varit med om samma sak??
    Han har varit förkyld ett tag nu och haft lite feber då och då! Han har alltid varit väldig frisk och feberfri så allting känns oroväckande!
    Tacksam för snabba svar!!

Ha en trevlig kväll allihopa!

Don´t cry because it´s over, smile because it happened!
  • Svar på tråden Ljust bajs?? Orolig!
  • elclax

hejsan ,jag har samma fråga min son e 31/2 år och har i ca 2veckor haft problem med ljus avföring, spytt ngr gånger ont i magen, uppblåst mage. Ska ringa bvc i morgon . Kan det vara laktos eller gluten?

• Kroky

Noel är jätte pigg annars! Inga symptom på någonting! 

2 veckor låter som väldigt lång tid! Utifrån det jag läste på nätet så borde du kolla upp det! Vill inte skrämma dig för det behöver inte vara farligt men ring till BVC imorgon för att vara säker!

• mästerkattenistövlar

elclax- Klart det KAN vara, men behöver ju inte vara det. Men jag håller med, ta tag i det med en gång. Ingen mår ju bättre av att vänta, liksom. Man kan lätt göra blodprover för att undersöka glutenintolerans, och detsamma kan man göra med laktosintolerand, men jag tror att det kan kosta? Fast, all vård ska väl vara gratis för barn iofs.

• Kroky

någon mer? Fundersam

• Kroky

*puff*

• lurv

Min son fick det också ihop med en magsjuka och när jag kollade upp det så var det tydligen helt normalt. Däremot som vuxen så ska man reagera om avföringen plötsligt blir nästan vit fr det kan tyda på fel på gallan. Det var de svar jag fick.

• astral

Min tjej har haft ljus avföring sen flera månader tillbaka. Vi har varit hos läkaren och lämnat avföringsprov och de hittade inget. Läkaren menade på att det kan vara så hos vissa.
    Det man skulle hålla komm på var att hon går upp i vikt och följer sin kurva, vilket hon gör.
    Skriv gärna om du får veta något mera

• Miss C

Fått samma besked som lurv_ dottern var magsjuk en dag,sedan var avföringen alldeles ljus, nästan gulbeige i nästan en vecka. Ingen fara sa de på BVC, det tar lite tid för magen att återställa sig när kroppen varit utsatt för en infektion av nåt slag - särskilt om den satt sig i magen som t ex vinterkräksjukan. Jag tror inte att de drar igpng nån allergi- eller intoleanrsundersökning direkt, det ska nog fler indikatioer till för det.
    Hoppas sonen kryar på sig igen, det går säkert över om ett par dagar!

• Kroky

Tack så jätte mycket för era svar!!

Någon mer?

• Kroky

*puff*

• elclax

ville bara säga att min son e frisk, det var efter att han varit nedsatt med feber och 2 omg mag influensa som gjorde detta skööönt kram till er alla för era svar

Svar på tråden Ljust bajs?? Orolig!