• Anonym (rädd)

Implantat - sprucket???

Opererade in hallongelé för snart 5 år sedan. Utanför bröstmuskeln. Känner vid ägglossning av spänningar i ena bröstet (brukar variera). Har tappat vikt så implantaten känns tydligare... kan känna kanterna. Det ser snyggt ut dock. Inatt har det i vänstra bröstet spänt extra och ilar lite och bränner. Inte så det gör ONT men det håller mig vaken... Är rädd att det är farligt :( Känner nån igen smärtan? SNälla svara nåt lugnande är så rädd... *gråter*

• Svar på tråden Implantat - sprucket???
  • Tisseltott

Du kanske kan ringa sjukvårdsupplysningen och fråga där?
    Det känns inte varm eller pulserar? Är det ömt om du tar på bröstet?
    Hoppas inget är på tok...

• Anonym (rädd)

nej känns inte hela tiden..eller ja det spänner och tröjan känns emot. usch ska upp tidigt imorron:( men det är inte alls ömt.
    orkar inte denna oro!
    tack för att du svarar.

• Tisseltott

08-320 100
    Ring så kanske nån där kan stilla din oro!

• susannn

borde ringa din kirurg.. kan vara blod kärl som spruckit eller nått.. har själv opereat brøstne den 10 januari.

• Anonym (rädd)

har nu pratat med en sjuksköterska på kliniken jag opererade mig på. hon sa att det kan vara hormonellt men att det ju även kan vara kapselbildning på gång men att det inte är nån fara för kroppen. tror nog att det trots allt är pga att jag ska ha mens snart men tar det lugnt och avvaktar några veckor som hon sa.

sen är det väl kalla fakta att man tar en risk när man opererar sig. att tappa känsel, att ha lite småont etc är saker man får acceptera... allvarligt talat så är det värt det.

tack för svaren :)

• Anonym

Det är jätte viktigt att knåda/massera brösten för att förhindra kapselbildning.

• Anonym (rädd)

inte dom nyare typerna. de har en yta som är "knottrad". men OM det nu skulle behövas så har de blivit och blir välknådade av min man :)

• Anonym

Även dom som är knottriga ska masseras. Det ska dom till mig iaf.

Hahaha men det är bra att han gör det då

Hur känner du dig idag i bröstet?

Hoppas att det släpper.

Svar på tråden Implantat - sprucket???