Pepsi Max
Det finns inga belägg för att sötningsmedel har några negativa effekter på vare sig dig eller din bebis. Däremot rekommenderar man att man inte dricker mer än omkring 2-3 liter per dag (beror på din kroppsmassa, du kan räkna ut själv med hjälp av tabeller). Men du ligger under den nivån och behöver därmed inte oroa dig för sötningsmedlen. Däremot ska du se upp med att få i dig för mycket koffein. Försök räkna efter så att du inte får i dig för mkt koffein.
Det kan möjligen finnas andra nackdelar med sötade drycker (nån skrev om fosfor, känner inte till det men det kan mkt väl vara så), och det kan finnas fördelar också. Sötningsmedel är ju lätt laxerande så om du dricker mkt brukar det märkas i magen och det kan ju vara både bra och dåligt
Jag gillar verkligen Pepsi Max, men min sömn blir störd om jag dricker för mkt och sen är det det där med koffeinet. Jag har valt att dricka mängder med Fun light istället och cola-drycker bara vid väl valda tillfällen (är inte heller överförtjust i vatten). Det finns några riktigt goda och läskande smaker och jag kan varmt rekommendera exvis Icetea-sorterna.