• Melami

Pepsi Max

Jag har alltid varit dålig på att dricka den mängd man ska per dygn, och har aldrig hittat någon dryck jag verkligen tycker om. Dock har det blivit mkt Pepsi Max senaste halvåret. Jag dricker kanske en halv 1,5 l flaska per dag. dvs runt 7,5 dl....Kan det vara skadligt för barnet eller det hadlar om större intag? Är inte varje dag jag dricker så mkt... 

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o ny bebbe i magen BF okt 07-
  • Svar på tråden Pepsi Max
  • Melami

Pepsin är det enda jag dricker hyfsat av....Tycker inte om vatten alls, varken kolsyrat eller smaksatt med citron osv. Har aldrig gillar varken saft eller juice och mjölk dricker jag bara med oboy till frukost....Vad ska man dricka då....Är inte glad för te o dricker inte kaffe heller.

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o ny bebbe i magen BF okt 07-
  • Melami

Det handlar inte om att offra sig, jag avskyr vatten helt enkelt. Och frågan är vilket som är bäst då, att dricka lite pepsi eller att dricka för lite.

• Melami

Om jag skulle ta bort all pepsi så kommer jag inte upp i mer än ca. 6 dl dryck per dag...

• Melami

Snirkel: Tack för tipset!

• Melami

Lillisen: Tack, jo det är nog bäst. Dessutom så borde det ju inte stå där att det är ofarligt om det inte varit så.

• Melami

Hmmm, ska kolla upp det där med koffein.... Angående det där med laxerande verkan så har jag inte märkt nåt på min mage, hade dock behövt det!

Svar på tråden Pepsi Max