• nasse1

mått dåligt av duroferon???

har ätit duroferon i kanske 1 1/2 vecka. Igår natt fick jag västa magknipet som håller i sig än

Inte bara det, har fåt springa stup i kvarten på toa och det bokstavlingen rinner som en kran....

Är det någon mer som haft det så? Vad bytte ni till isåfall...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 13:56:32:
    Nu mår jag bra igen! Tur! Tog 24 timmar....Var inte kul med dem magknipen

• Svar på tråden mått dåligt av duroferon???
  • Marija79

Jag hade det och hade samma symtom. Jag köpte Blutsaft på hälsokosten och struntade i Duroferonet, självklart diskuterade jag med MVC först.

• nasse1

Ja blutsaft har jag tänkt på...men blir det inte för mycket vitaminer om jag äter två mitt val kvinna om dagen?

Kan ju ta varannan...Vet att jag tål blutsaft har ätit det förr...

• nasse1

marija79: hur lång tid tog det innan du blev bra igen??HAr haft det i ett dygn vid midnatt....

Är lite lite bättre.....men inte mycket. Har inte varait på toa på ett tag det e positivt. Men knipen kommer men med längre intervaller. Dem e inte sköna

• nasse1

Man äter duroferon om han har lågt HB...lågt järnvärde.

• Miss geisha

Hej!
    Vill bara säga att blutsaft är ett naturligt järn och lagras därför inte i kroppen om man får i sig lite mer än vad som behövs, vilket är bra!(visste inte själv det)
    Jag fick upp mitt hb med hjälp av det då det varit dåligt sedan start i grav.
    Hoppas ditt hb blir bättre utan bekymmer snart :)!

• Emla82

Jag tog också duroferon under mina andra två graviditeter. Blev dock inte lös i magen, utan istället väldigt väldigt hård... Det var så skönt när kidsen kommit och jag äntligen fick klartecken att sluta med det...

Nu är jag i v.23 och känner att jag nog kommer att få börja med eländet igen... Vill inte :(

Hoppas att du snart blir bättre. Kan ju vara så att kroppen måste vänja sig med det först... (?) Kan inte sådär jättemycket om vitaminer och järn, så jag tror inte att jag kan ge dig några kloka råd :(

• innana

Byt sort! Jag hade Niferex, det funkade för mig.

• IntravenösFylletös

då kan vi byta tarmflor då...snälla...
    för ja skiter betong av duroferon... efter bara 2 dagar...

En grogg, två groggar.... äsch, ta en hel dunk för fan....
  • hannamiller

jag fick typ migrän av dom blää..

• nasse1

paraflaxdrinken: HA ha ja tänk om vi kunde byta...MEn värst e magknipen faktiskt. Gå på toa kan man göra mene lite skrämmande när det bara rinner som en kran!

Vågar inte äta någon sån tablett.

*Innana : ska kanske prova niferex. Men e rädd för tablett form. Vet attmånga har problem med tabletter.

BLutsaft vet jag att min mage klarar

Jag hoppas oxå jag blir bättre! stackars bebisen har säkert 160 db i magen nu. Förrut blev h*n helgalen. Tyckte så synd om bebisen

• Marija79

TS

jag blev bra efter cirka 2 dygn, tog lite tid inna koncentrationen sjönk och så.
    Du kan ju sluta med Mitt val kvinna om du tror att det blir för mycket vitaminer och börja med dem efter graviditeten igen

Prata med MVC innan du byter, förra graviditeten drack jag inte blutsaft men höll HB värdet uppe med hjälpa avv, jordgubbar, rödbetor och andra järnrika livsmedel

• nasse1

Marija79: tack för tipset! Tänker på vad det e man kan äta istället för taabletter.

Jordgubbar ska jag äta mmmm. Finns nog mycket man kan äta via maten . hoppas det för vågar mig inte på detta igen....

2 dygn, ja det ska jag väl klara av. Bara jag får sova i natt. Sov inget föregående pga magknipen

Men det verkar ge med sig lite nu......bättre än innan iallafall.så hoppas det e borta snart!

• Sarsen75

Ar det inte magsjukan da?
    Jag bor visserligen i London men det later precis som den slangen av magsjuka jag hadde.

Min doktor sa att om man har diare mer an 6 ggr pa en dag ska man helst ta elektrolyt pulver fran Apoteket.
    Annars drick mycket vatten!

• nasse1

sarsen75:

Jag började misstänka magsjuka på kvällen....Men sen dagen efter var det som bortblåst o jag har inte varit hängig så som man e med magsjuka. Blev bra på 24 timmar så det var nog tabletten

Tack för tipset

• Smilla27

Ta Niferex. Jag började också med Duroferon o mådde skit. Men har tagit Niferex i två veckor nu. De är toppen.
    Tar de varannnan dag.

• nasse1

smilla27: Jadet verkar som de flesta tycker niferex e bra!

Ska göra det! Tack!

• nasse1

smilla27: Jadet verkar som de flesta tycker niferex e bra!

Ska göra det! Tack!

• kajsa27

usch för duroferon!!! skiter små svarta hårda pluttar som stinker konstigt. har fått göra det i 4 månader nu... längtar efter att slippa dom!!

• nettan83

hej jag böjade med duroferon ett halv år inna jag blev gravid... men nu tar jag dom till o från för att jag lir så hård i magen och det luktar värkligen som om något dött... alltså typ ett dött djur eller nått.... inge kul... och sen gör magen ont till o från... står nog ut med det ett tag till men det e jobbigt...

Svar på tråden mått dåligt av duroferon???