• Therese33

vill inte till sin far....

Får jag ställa en känslig fråga: Det är inte så att du är alldeles för slapp och inte har några regler alls?
    Så är det hos oss, min styvdotter vägrar vara hos oss för att vi har krav på henne när det gäller skola, dator mm medans hennes mamma har noll krav och då tycker hon att den friheten är värd så mycket. (Det kan läggas till att hon missköter skolan, nu vet jag inte hur det fungerar för din son).
    Vi känner bara att det är bra om man har någorlunda samma regler för sina barn annars kan det upplevas som mamma är den snälla och pappa den elaka.
    Självklart behöver barnen båda föräldrarna lika mycket...

• Therese33

Kan du inte prata med din son om varför han inte vill vara hos sin pappa? Av erfarenhet så vet jag att dom tycker det är jobbigt att åka fram och tillbaks, kan han inte vara hos sin pappa i en eller två veckor åt gången? (Om du tycker det är ok förstås). Jag kan förstå ditt ex om han blir ledsen, det är ju lika mycket hans barn...

• Therese33

Tack Yrslan! Precis den inställning har jag med, det har jag märkt med min styvdotter som snart är 16 år, sedan hon kom i tonåren så har hon försökt spela ut min man mot sin mamma...

• Therese33

mammmamupp: Tycker att biopappan verkar väldigt nochalant... Och ang lämning och hämtning så är det väl så att en förälder skall lämna och en hämta, dock har det aldrig fungerat, vi har alltid både hämtat och lämnat då biomamman "inte har någon bensin".
    Du verkar inte ha det så lätt och du skall ha credit för att du lägger ner din själ på att dina barn skall ha det så bra som möjligt. När det gäller biopappan och hans nya familj så tycker jag att dom beter sig fruktansvärt omoget!
    Kram...

Svar på tråden vill inte till sin far....