• shiela

Är molvärken missfall?

Hej! har haft molvärk sedan 2 veckor och är gravid i 5 veckan.Finns det någon som haft molvärk så tidigt och klarat sig förbi vecka 13?

• Svar på tråden Är molvärken missfall?
  • Skusan

Molvärk i början är helt normalt och det är tecken på att livmoderna och ligamenten töjs ut. Helt ofarligt. Jag hade som normal mensvärk i flera veckor i början, mol ut i ryggen etc.

Kraftitgare smärta och ev blödningar ska dock kollas upp.
    Men jag tycker det låter helt normalt och som det ska!

Lycka till!

• jeannette

jag hade det så men jag minns inte väl hur många dagar men jag hade molvärk men jag tog aldrig upp det som att det skulle bli missfall jag tänkte att det var mest att allt tänjs ut o fixar för att göra space till lillan där inne..

• Kagi

En till här som hade bitvis jobbig mensvärk i början av graviditeterna! Livmodern ska växa mycket, det känns...

• junibarn76

Ingen fara alls! Molvärken är bara livmodern som töjer sig. Jag är i vecka 11 och har molvärk från och till fortfarande. jag såg den lilla på VUL i vecka 10 och då var allt finfint

Grattis till graviditetet!

• allaminaliv

Hej Shiela!!!

Jag hade grym molvärk de första 2 veckorna alltså någon dag sedan ägget fäste och sedan 2 veckor efter det.

Jag är istället orolig nu för att det har lugnat ner sig.

Det finns alltid något att oroa sig över. Symptomen kommer och går.

KRAM

• shiela

Tack snälla ni som orkar svara!! jag blir så¨glad 0ch det känns mycket bättre nu!

• HH78

Jag hade ONT i nästan 10 veckor, hemsk mensvärk..(blödde lite t.om)
    Helt normalt med "mens"värk, livmodern som växer.
    Har idag en son på 10 månader!
    Lycka Till, dont worry!

• stin a

Hade molvärk...som värsta mensvärken av och till när jag väntade vår son för många år sedanringde till och med kliniken och de sa att det kan vara ett gott tecken och det var det ju.....och har nu gjort IVF igen och fick enorm molvärk igen och förstod då att det var ett gott tecken och det var det....

• Molnet

Tack för svaren allihop.
    Väldigt intressant att veta.

• Molnet

Sorry, sidan krånglade och texten skickades hit.

• Molnet

Men men när jag väl e här så hade jag molvärk i 2 månader med min son så ta det lugnt.
    Lycka till! :=)

• Zingoalla bäbis

Hej jag är också i v5 och jag har precis som du molvärk. Den kommer mest på kvällen för mig. Men vad jag har hört så är det helt normalt.

• grabbmamman linda

Instämmer med övriga.. hade mycket molvärk i början.. även ondare.. en kväll trode jag verkligen det var kört.. låg i soffan hela kvällen med riktigt ont i magen.. men nu är det lilla knyttet 8 månader!

Lycka till med bebben!

• Big eyes

hur känns molvärket om man får fråga?
    har man ont liknande mensvärk? eller snarare kramper/stick i livomdern?

Undrar

• shiela

Molvärk ära för mig som mensvärk, inte stickningar och hugg!

Svar på tråden Är molvärken missfall?