Vad vill man ha för spis
Vad väljer ni helst för spis?
1 Gasolspis
2 induktionshäll
Vad väljer ni helst för spis?
1 Gasolspis
2 induktionshäll
puffar
Nu har precis köpt ny spis och det blev en "vanlig" häll. Gasol var inte aktuellt men skulle vi nå'n gång i framtiden bygga om köket och göra en större renovering så är absolut gasol ett tänkbart alternativ. Drömmen vore väl en maffig Ilve-spis ! Jag har bekanta som nyligen satt in spis med kombinationen häll och gasol och de säger att de nästan alltid använder gasolen och inte den vanliga spisen.
Vi kollade en del på induktion men eftersom vi då skulle blivit tvungna att byta ut varenda gryta i hela grytskåpet så skippade vi även det.
måste det vára särskilda grytor för induktion? Oj det hade inte jag tänkt på..
har nu en vanlig med glashäll, lite trökig det enda som är bra är väl att den har varmlufts ugn. det är ju maken som tjatar om gasol här hemma en stor dyr rackare
Nja, både ja och nej. Grytorna till en induktionshäll måste vara magnetiska i botten och det är nästan alla man köper idag. Prova med en vanlig magnet. Våra grytor och kastruller har hängt med ett tag men är å andra sidan fina och av lite dyrare sorter så vi vill inte slänga ut dom även om försäljaren sa att "nya grytor, ja det köper ni billiga och bra på IKEA!"
För mig känns det konstigt att lägga pengar på en dyrare och finare spis för att sedan gå till IKEA och köpa billiga grytor.
induktionshäll har vi nyligen köpt =)
det som e så bra med induktionshäll är ju att man inte bränner sig om man sätter handen på =)man kan ju ha den på högsta effekt..koka vatten o sen ta bort grytan o sätta handen där o inte känna nått..skit bra tycker jag
Fast så himla kall tyckte inte jag induktionen blev. Vi fick test-koka i butiken och nog 17 var det varmt när man la handen på plattan. Inte tillnärmelsevis som en vanlig men bra mycket varmare än jag trodde. Fördelen är väl i så fall den snabba reaktionen, det blir utslag direkt så att säga. Likaså att det inte bränner fast.
Jag ville ha gasol förut. Men sambo vägrade. Så det kommer bli en induktionshäll och så har vi köpt en vedeldad gammal spis till mig som ska muras in i vårt nya kök. Kommer bli alldeles perfekt!