Bostadsbidrag...
Har suttit nu i några dagar och knåpat med en ansökan om eventuellt bostadsbidrag nu när vi ska bli yterligare en i familjen.
Tycker bara att det är knäppt att man ska ta upp alla inkomster över året.
Jag menar, om vi ska söka bostadsbidrag från och med september när jag ska börja studera=ingen inkomst alls typ och min sambo ska vara föräldraledig=liiiten inkomst så ska vi ändå ta upp allt vi tjänat från och med januari.
Men dom pengarna har ju gått åt till att leva jan-aug!
Så trots att vi kommer att ha en inkomst som egentligen berättigar en till 1500:-/mån i bostadsbidrag så får vi inget eftersom min sambo har tjänat "normalt" under en annan del av året. Då menar dom då att man ska ha lagt undan 1000-1500:-/mån för att täcka upp inkomstbortfallet i september? Men hur ska man veta att man kommer att ha ett inkomstbortfall 6 månader innan det händer?
Flängt tycker jag iallafall, man borde väl utgå ifrån de förutsättningar man KOMMER att ha under bidragsperioden och inte vad man haft under den period man INTE har ansökt om bostadsbidrag. Hade man varit i behov av bidrag i januari så hade man väl för katten sökt det i januari!?
Jaja....jag kanske bara svamlar....men lite knäppt tycker jag iallafall att det är.