• susanne78

Oförklarligt barnlösa som gör ivf

Jag o min sambo är oförklarigt barnlösa eller var. Innan vi fick vår son försökte vi i 3 år sista året åt jag pergo. Antagligen var det de som hjälpte till att jag blev gravid. Vi ville ha ett barn till så vi började att planera direkt, men nu 3 år senare är vi fortfarande ej gravida, men har nu gjort en IVF o är ruvare.

• susanne78

att sväva mellan hopp o förtvivlan det är nog en av känslorna vi har gemensamt. Gjorde ET den 3/3, min ägg var superbra, pratade med sköterskan idag för att jag har så ont i magen. Men hon såg inga problem hon sa att mitt ägg var ett toppen ägg o chanserna att bli gravid är höga. Då trodde jag på det en liten kort stund men sen dyker man igen.

• susanne78

Måste bara få tala om att jag gjorde ett tjuvtest igårkväll o man kunde tyda ett väldigt svagt +, ska ta ett nytt i helgen så nu hoppas jag så mycket.

• susanne78

Jag är på ruvardag 13 idag.

jag fick en djup depression förra våren men sökte inte hjälp förrens det höll på att gå åt skogen. Orkade inte ta hand om min son osv. Jag blev sjukskriven o fick antidep. men slutade eftersom jag ville bli gravid. Hösten har gått skaplig men man tänker mycket.

• susanne78

jag har fått ett plus idag.........

• susanne78

Jag har legat inne på sjukan sen i lördags pga överstimulering men nu är jag hemma igen. Ser ut som om jag vore i 8 månaden men det tar jag så gärna huvudsaken att den lille mår bra.

• susanne78

msnorrland: Nu mår jag mycket bättre, magen är lika stor men jag har ju iallafall inte ont i den nu.
    Hur går det för dig då??

• susanne78

Ja, här är det väldigt lugnt. Vet inte var alla har tagit vägen det har varit lugnt länge nu.

• susanne78

LillaMi: Grattis till det stora steget. Jag kommer ihåg vilka känslor man fick när man var klar för behandlingen.
    Hoppas att det går vägen nu...

• susanne78

LillaMI. Jag tror att man kanske lugnar ner sig lite när man har varit på första vul o sett o hört hjärtslagen. Jag hoppas att så är fallet.

• susanne78

Trollskogen: Lycka till med erat andra IVF försök. Vet inte hur det känns med ett misslyckat IVF, men jag vet hur det känns att kämpa o inte lyckas att bli gravid. Men nu har jag en som på 3 år o en liten krabat i magen.

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf