• Kwela

Oförklarligt barnlösa som gör ivf

Hej!

Undrar om det är ngn fler här inne som är oförklarligt barnlös och som gör eller ska göra ivf? Har ni lust att hänga med mig lite? Prata om hur det går, hur ni tänker, vad det kan det vara för fel, relationsproblem, sorgen, hoppet, forskning... ja allt!

Kram Msnorrland

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf
  • 12delfin12

Vi är oförklarligt barnlös. Har gjort tre ivf med bara en återföring. Den ena var behandlingen var det fel dos på och den sista vi gjorde var det inget som blev befruktat. Har nog fått reda på vad det är som gör oss oföklarligt barnlös. Det är för hård skal på äggen, så nästa gång blir det icsi. Så nu försöker vi på egen hand tills vi startar nästa behandling och hoppas det ska lyckas.

Grattis Susanne

• jamis

Hej,

Vi är oxå på gång med att göra ivf. Jag skulle börja spraya i början på april, men igår upptäcktes en cysta på ena äggstocken. Den måste antingen försvinna eller vara icke hormonellt aktiv om jag ska få börja spraya. Känns surt när vi var inställda på att börja nu. 
    Är det nån av er som vet om cystor kan försvinna på 2 veckor? Ska till läkaren och kolla igen då och hoppas så att den är borta.
    GRATTIS Susanne!!!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Trollskogen

underbart att läsa susanne! grattis kramar!!!

• lillsmula

Hej!

Jag vill gärna vara med i denna tråd! Är en tjej på snart 32 och jag och min sambo har försökt få barn sedan 2 år tillbaks. Har misslyckats med 2 inseminationer nu och remiss till Linköping för IVF är skickad.
    Undrar över såååå mkt hur det går till innan IVF och hur själva IVF går till samt allt annat runtomkring.
    Snälla ni, skriv till mig och berätta lite! Håller på att bli tokig känns det som. Äter antidepressiva och är sjukskriven, inte enbart på grund av detta men det är en del av det....
    Kram på er!

• susanne78

Jag har legat inne på sjukan sen i lördags pga överstimulering men nu är jag hemma igen. Ser ut som om jag vore i 8 månaden men det tar jag så gärna huvudsaken att den lille mår bra.

• Kirbir

Detta verkar vara en passande tråd även för mig! Vi har genomgått ett flertal olika hormonkurer under ca 18 månaders tid och allt ser egentligen bra ut, men inget händer. Vi gjorde vår första IVF i februari och trots toppkvalitet på ägget så blev resultatet negativt. Nu står vi inför vårt första FET som troligen blir av under nästa vecka, förutsatt att allt längs vägen klaffar.

• Kwela

Susanne- fy vad otäckte. Hur mår du nu?

Välkommen Kirbir. Jag ska hålla tummen för dett FET!

Oj vad mina tankar flänger och far nu. Känns som att jag inte vill ha barn just nu. Vet inte om jag orkar gå igenom en till ivf. Jag är så himla nöjd med livet just nu. Allt är så kul! Är ute och dricker vin med väninnor, tar värktabletter, oroar mig inte för ÄL eller mens jag SKITER i det. Känns som att jag bara vill leva och ha kul med min sambo. Inte oroa oss för pengar utan bara göra det vi vill. Tror att vi behöver det MEN... så kommer tankarna på ett barn, stressen inför att det kanske kommer att ta lång tid och det är lika bra att köra på.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • LillaMi

Hej Svejs, Får man vara med?
    Jag och min sambo har försökt i 3 år, men inga fel hittades på utredningen.
    Vi ska nu göra en IVF, ska på infomöte på Onsdag - och 1:a läkarbesöket på Torsdag.
    Hur lång tid efter det är det man påbörjar behandlingen?
    Är gött nervös..

Den som väntar på nå´tt gott kan vänta på tok för länge!
  • susanne78

msnorrland: Nu mår jag mycket bättre, magen är lika stor men jag har ju iallafall inte ont i den nu.
    Hur går det för dig då??

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa som gör ivf