• Anonym

Hjälp! ÄTER hela tiden o ständigt sugen på ngt! Ngn mer?

Jag skäms!!
    Nu börjar skiten igen, förra graviditeten gick jag upp 25 kilo o åt dygnet runt.

NU är jag gravid igen i vecka 9 och Är hungrig hela tiden eller iaf SUGEN...
    Jag äter o äter o äter, o mumsar negerbollar o äpplen o glassar o annat i SMYG på kvällarna.

Jag mår DÅLIGT över det men kan inte hålla mej..

Inget mer som gör så här?

• Svar på tråden Hjälp! ÄTER hela tiden o ständigt sugen på ngt! Ngn mer?
  • Anonym (mmmm)

Så gör jag ändå Jag kan inte somna ibland på kvällarna, kliar/kryper i bena och armarna...t.o.m i magen så då går jag upp och tittar på tv och snaskar järnet tills jag somnar på soffan. Fast vi har ju sällan sötsaker hemma så det blir ju inte så mycket sådant. Tycker inte om vitt bröd heller, men det blir ju varma mackor, obo´y och sådant som inte heller är så bra.

Nu är jag gravid igen i V.6 och har ingen aptit alls, somnar innan huvudet landat på kudden och konstant illamående. Har gått ner 0,5kg redan. Har ett konstans sug, men vet inte på vad. Lik den här som den förra så är jag mest inne på grönsaker och frukt. Gick upp 9kg förra graviditeten. Även då hade jag ett konstant sug, men visste inte på vad då heller, gick omkring och var sugen i 9 månader.

Har du testat lite annorlunda frukter istället? Sharonn-frukt (stavn.?) vindruvor, meloner, färsk ananas. Supergott!

• Anonym (mmmm)

Min sambo kom och skulle ha datorn, det jag tänkte säga var: Att vindruvor är jättbra att ha hemma, man kan springa och småäta hela tiden. Kärnfria gör dom mer inbjudna att äta. Iaf om man är som mig, vill ha något att stoppa i munnen utan att behöva krångla alls. När jag ammade så fick jag sitta ett bra tag, var lika då att jag dukade upp med sådant som bara var att stoppa i munnen, då var det tyvärr inga grönsaker och frukt....gick upp 13kg på 6 månader! Dessa kilon tampas jag med än idag, och nu kan jag ju inte banta.

Det var någon som sa (Anna Skipper?) att hunger oftast kan vara törst, eller iaf suget...kurrar det i magen så är man ju deffinitivt hungrig

• Anonym

Jag är i vecka 12 nu och äter jag inte hela tiden så mår jag fruktansvärt illa! Det börjar ge med sig nu, men fortfarande så ligger det kvar lite. Sura frukter äter jag mycket och bananer! Tomater är jättegott...

Sen min stora last är Magnum Strawberry White. Den lite syrliga glassen är precis vad jag är sugen på! Men man får hålla sig lite... Vindruvor tycker jag är ett jättebra tips! Russin är lätt att ha med sig också! Och på jobbet har jag alltid riskakor och en vattenflaska redo.

• Anonym

Ingen mer som äter så mkt???

• puss

kanske zinkbrist?
    eller järnbrist?

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • Anonym

Kära TS,,, he he jag är precis som du,, känn dig inte ensam. Jag har gått upp 8 kilo och är i v. 23+4. Det måste ju gå att lära sig att begränsa sig!! Fasiken,, jag ska börja på vattengympa nästa vecka och försöka ta tag i det emotionella behov som jag tror styr mitt ätande.. sedan vet jag ju att det går att ta bort de kilon man lagt på sig igen!! Det är ju ändå inte hela världen,, kunde vara mkt värre... Ha det bra.. hejsvejs

Svar på tråden Hjälp! ÄTER hela tiden o ständigt sugen på ngt! Ngn mer?