• shitvadjaghatar

Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?

Är det nån som lite snabbt kan tipsa om vart det är billigast att avliva katter i stocholm?

Behöver veta ikväll och undrar dessutom vad som händer med kroppen?
    Tar dom hand om den eller måste man ta hand om den själv?
    Vad gör man då isåfall?

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?
  • TjEjLiGaN

I Bagarmossen har dom en jätte bra vetrinärmottagning. Kostar 1000:- (tror jag) att avliva. Dom frågar om du vill ha den i en unna för o ta me hem.

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • TjEjLiGaN

una...

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • shitvadjaghatar

OK, tusen tack!

Nån annan som vet?
    1000 kr låter ju jättedyrt ju...kanske finns nåt billigare tro?
    Nån som vet?

• shitvadjaghatar

Har jättbråttom och måste åka direkt imorrn och det är viktigt att det blir så billigt som möjligt...hoppas nån kan tipsa.

• flisan81

Tycker inte att 1000 kr är speciellt dyrt för att någon professionell person ska avliva din katt!

• Minikatt

Jag tycker inte heller 1000 är särskilt dyrt! Bättre att det blir ordentligt gjort än att det är så billigt som möjligt. Så borde man iaf resonera om katten betydde något för en.

Hade jag varit TS och skulle avliva min katt hade jag haft andra, betydligt viktigare, problem än priset. T.ex. vara ledsen att katten inte kommer finnas längre!!!

• shitvadjaghatar

flisan,
    Nähä, OK.
    Det är inte min katt och jag vet i princip ingenting om katter eller kattvård så 1000 kr är typ vad man får räkna med då?
    Kan ju vara bra att veta, så att det inte visar sig att det finns för typ halva priset eller nåt.

• shitvadjaghatar

Minikatt,

Problemet är priset, att katten ska dö är helt enkelt för att jag är stor motståndare till djurplågeri och katten lider väldigt mycket men det finns inga pengar att hämta från ägaren så jag måste antagligen lägga ut och har inte alls mycket över denna månad så därför är det viktigt.

Det kanske ser lite hårt ut,men så är det iallafall.

• Silverkatten06

Lite märkligt resonemang att bara tänka på priset och inte på den stackars katten, men hursomhelst: Alternativ ett är att du väljer att kremera separat och få hem askan i urna, då gissar jag att det går på ca 1000-1500 kr. Andra alternativet är att de kremerar katten tillsammans med andra djur och tar hand om askan, då gissar jag att det kostar ca 500-1000 kr... Tredje alternativet är ju att du får med dig katten direkt och får begrava den själv, men det kräver ju att du har egen mark att begrava katten på...

Svar på tråden Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?