Inlägg från: shitvadjaghatar |Visa alla inlägg
  • shitvadjaghatar

Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?

Är det nån som lite snabbt kan tipsa om vart det är billigast att avliva katter i stocholm?

Behöver veta ikväll och undrar dessutom vad som händer med kroppen?
    Tar dom hand om den eller måste man ta hand om den själv?
    Vad gör man då isåfall?

Tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?
  • shitvadjaghatar

OK, tusen tack!

Nån annan som vet?
    1000 kr låter ju jättedyrt ju...kanske finns nåt billigare tro?
    Nån som vet?

• shitvadjaghatar

Har jättbråttom och måste åka direkt imorrn och det är viktigt att det blir så billigt som möjligt...hoppas nån kan tipsa.

• shitvadjaghatar

flisan,
    Nähä, OK.
    Det är inte min katt och jag vet i princip ingenting om katter eller kattvård så 1000 kr är typ vad man får räkna med då?
    Kan ju vara bra att veta, så att det inte visar sig att det finns för typ halva priset eller nåt.

• shitvadjaghatar

Minikatt,

Problemet är priset, att katten ska dö är helt enkelt för att jag är stor motståndare till djurplågeri och katten lider väldigt mycket men det finns inga pengar att hämta från ägaren så jag måste antagligen lägga ut och har inte alls mycket över denna månad så därför är det viktigt.

Det kanske ser lite hårt ut,men så är det iallafall.

• shitvadjaghatar

Jag blir lite ledsen att folk tar för givet att man inte bryr sig om katten.
    Hade jag inte brytt mig hade jag ju inte engagerat mig med att ta ledigt och fixa skjuts och göra det här.

Varför är det märkligt att vilja ha det billigaste alternativet?
    Katten mår väl inte bättre av att jag förlorar pengar, det resonemanget förstår inte jag.
    Är billigare veterinärer elaka mot djur eller vad.

Det är inte min katt och jag har helt enkelt inte råd att ta första bästa, utan skulle bli JÄTTEGLAD om nån kunde tipsa ifall dom vet ett ställe som är billigare än andra.

• shitvadjaghatar

Japonica,

Tack!

Sandmoln, såg inte ditt inlägg, nej, katten är så pass sjuk och gammal att den bör avlivias.

Silverkatten,
    OK, då förstår jag hur det fungerar.Tack!

• shitvadjaghatar

Tack, ja det får bli nåt alternativ, ska försöka ringa runt imorgon för prisuppgifter.

Har redan superdåligt samvete att den fortfarande lever

• shitvadjaghatar

Har sökt på nätet hela morgonen,men inte hittat...jag får ringa helt enkelt, de flesta öppnar ju snart.

Tack för hjälpen iallafall.

• shitvadjaghatar

Så, nu har lilla Sebastian somnat in på Södra djursjukhuset iallafall.

Jag slapp betala akutavgiften och det gick sammanlagt på 590 kr.

Jag fick vad dom kallade det "barmhärtighetsrabatt"
    Katten skulle absolut inte få leva en dag till, och eftersom det inte var min katt och jag berättade att ägaren låg på sjukhus och var dement så visade dom väl sin goda vilja.

Tyckte jag var väldigt sjysst!

• shitvadjaghatar

Tack hörrni!

Känns skönt att ni förstår nu, men jag ser så här i efterhand när jag i lugn och ro läser att det så klart ser lite konstigt ut.

Svar på tråden Billigaste stället att avliva katt i Sthlm?