Inlägg från: Lia och bäbisen |Visa alla inlägg
  • Lia och bäbisen

Kramp i "rumpan"!!!

Hm, vet inte om det är samma känsla med ibland får jag "kramp" i tarmen känns det som...gör ont så man nästan vill gå upp på tå på nåt vis...helt sjuk konstig smärta som varar några sekunder...

• Lia och bäbisen

Ungen:
    Endometrios är en sjukdom som gör väldigt ont, minns inte exakt men nån typ av "blåsor" som blommar upp inne i kroppen. Ganska komplicerad sjukdom tycker jag det verkar vara, men faktiskt många som har den. Har en kompis som har det. Kan försvåra att bli gravid och finns inte nåt direkt bot... Fast vad jag har förstått verkar det mer göra ont i magen, kanske inte direkt kramp i rumpan...men det kan det kanske med va, jag vet ju inte själv! =)

Förresten, jag fick mina lustiga kramper när jag var förstoppad häromdagen (fräsch, I know...) men sen jag fick tabletter som tog hand om det han jag inte känt det, så jag tror att det är tarmen som krampar..iaf i mitt fall! HAr även haft det några gånger när jag inte var gravid.

• Lia och bäbisen

Jag har haft det vid tillfällen även då jag inte varit gravid med...man kan inte koppla samman det med nåt speciellt vad jag minns. Men nu när jag är gravid har det bara varit just då jag var förstoppad, dock efter jag tagit piller för o lösa det, därför jag tänkte att det kasnke är när tarmen krampar o sätter igång på nåt vis, när det inte är som det ska riktigt... Men kroppen är ju lite lustig ibland, fast har man det ofta kanske man skulle höra med läkare, för sånt som har med tarmen o göra ska man kanske inte ta så lätt på...om man har det ofta som sagt...

• Lia och bäbisen

Kvinna1986:
    Jag tror, om jag har fattat rätt, att endometrios gör inte ont i ändtarmen utan smärtar mer i magen..så har min kompis som har det beskrivit sina smärtor. Så det är säkert nåt annat!!

Svar på tråden Kramp i "rumpan"!!!