Hjälp katten bajsar i sandlådan....
Hej! Nu hoppas jag att du inte tar det jag säger som påhopp. Jag tänkte berätta hur det var för syrran. Hon var i liknande situation för en del år sedan. Hennes granne klagade på att hennes katt kissade och bajsade ute. Hon började då ha honom inne igen, men han vantrivdes så att han blev sjuk. Trots att hon försökte med allt som fanns till buds då som tex något slags spruta som katten fick med tre månadrs mellanrum, blev hon i slutänden tvungen att avliva honom. Hon gjorde det för kattens skull eftersom grannen hade hotat med att bussa sin hund på honom, och eftersom han inte klarade ett liv inomhus.
Det olustiga är, att grannen fortsatte att klaga på att det kissades mm långt efter det att syrrans katt var borta!!! Grannen gav sig inte förrän syrran skaffade intyg från veterinären om att katten faktiskt var avlivad sedan lång tid tillbaka.
Vad vill jag säga med detta? Jo, för det första tycker jag att det är bra att du vill försöka städa efter din katt! Och eventuellt göra ett lock till sandlådan. (Så har vi hemma på vår gård nu, just för att grannarnas katter inte ska använda sandlådan som toalett när vi har små barn) För det andra är det kanske möjligt att låta katten gå i sele, eller i ert sällskap i stället för att gå ute helt fritt? Inte alla katter gillar det, men vissa kan acceptera det. Och slutligen, det kan hända att er katt får skulden för det andra katter gör, även om ni försöker göra rätt för er. Hoppas att jag inte har gjort dig ledsen, trådstartaren. Det har inte varit min mening. Det är så tydligt att du vill försöka göra vad du kan, och jag hoppas att dina grannar ser det och uppskattar det! Lycka till!