• Anonym (Banta)

FRUKT??!! Bantning......

Håller på och bantar och undrar ifall man får äta hur mkt frukt man vill och vilka frukter man vill?
    Tänkte om man ska undvika någon frukt, har för mig att man inte ska äta för mkt bananer?

• Svar på tråden FRUKT??!! Bantning......
  • Lychee

bananer o vindruvor innehåller ju mycket socker, äpplen o päron osv är väl bättre alternativ i så fall.. o apelsiner så länge de finns kvar!

Men frukt innehåller ju socker så det är faktiskt inte bara fritt fram o äta frukt hur som helst heller har jag fått lära mig på sista tiden =/

• Anonym

om du vill gå ner i vikt så ska du inte äta frukt eller nå socker överhuve taget.

socker+fett=man blir fet

bara fett ökar förbreningen.

man kan om man vill lägga till lite socker efter några veckor och då menar jag frukt te.x

• Anonym (Banta)

Försöker att undvika godis, läsk och fikabröd som jag ÄLSKAR.
    Tar mindre portioner mat och mkt sallad till.
    Nån frukt om dagen borde väl gå?
    Får ångest ifall jag håller igen utan nytta.....

• Fiaflopp

Päron och apelsner kan du äta

• Theo och lillasyster

päron o apelsiner alltså inga vindruvor eller bananer???

• Anonym (Johanna)

Hur undviker man godis o snacks? Jag kan inte!
    Trådstartaren har du några tips?

• GeRDiS

päron e inte heller så bra, äpple e bättre, fast ja kan säga att ja hellre äter päron...=)

• Anonym (Banta)

johanna:

Har tyvärr inget bra tips...går på ren vilja nu kan jag säga!
    Och svårt är det!!
    Inser nu att jag var/är lite sockerberoende...
    Tittade på "Du är vad du äter", men zappade mellan kanalerna stod inte ut med att se allt gott...så ju rikgtig gott ut!

Ångest!
    Tar långa promenader varje dag, borde ju hjälpa dom oxå.
    Har gått så jag har träningsvärk i rumpan

• Anonym (Johanna)

Trådstartaren:Jag är oxå sockerberonde,kan inte påstå att jag är "fet" eller liknande men vill så gärna gå ner mina gravidkilon som inte vill försivnna o kan inte sluta små äta på kvällarna,det är sjukt jobbigt...Mår ju dåligt själv av det...Hur långt går du när du promenerar?

• Anonym (Banta)

Jag är inte heller speciellt stor eller fet, lite häng på magen och lite för sladdriga lår för mitt eget tycke.

Jag började i tisdags den HÄR veckan med mitt nya liv.
    Har tagit promenad varje dag, ibland har det blivit 2 ggr dag.
    Beror på hur jag jobbar och om barnen kan va själva ett tag...
    Promendaden ligger runt 30-45 min, varje ggr.
    Har en runda som jag brukar gå nu, känns bättre så.
    Går snabbt dessutom, så snabbt att jag har ont i rumpan idag
    och JA...det är av promenaderna

• Anonym (Johanna)

hehe...Faan vad motiverat! Jag ska försöka jag me
    Men nu har jag iaf gått över från godis till nötter ha ha

• Anonym (Banta)

Bra början!!

Igår tex va jag ledig o hade tråkigt, gick 3 långa promenader i olika omgångar samt ner på stan idag o tog bussen till stan där. Känns kan jag säga....visar det resultat så är det värt det
    Tänkte försöka att slippa bada i vassen i år !

• oxytocin

Du kan äta all frukt men vara lite försiktig med banan och vindruvor som innehåller mycket sukros, fruktos och glukos.

• Anonym (Banta)

oxytocin:

Är du säker? Äpplen o päron då tex? TÄnkte på tidigare inlägg...
    Man blir lite smått förvirrad..

• REA

Ur bantningssynpunkt, tror jag bara det är bananer man ska se upp med lite, men det är om du vräker i dig ett tiotal om dan, annars kan du vara lugn.

Däremot ur sockersynpunkt, är det vissa frukter bland annat banan och druvor som är såpass söta att dom triggar igång beroendet, och för att bli kvitt ett beroende ska man ju undvika sin "drog" så mycket det bara går.
    Därför är man rätt restriktiv med frukter.
    Två om dagen har jag förstått.

Men läs sockerbomben eller gå in här och läs mer:

www.bittensaddiction.com/

• Anonym (Banta)

tackar tackar!!

• Anonym (z0mg)

Beror helt på villken bantings kur du kör

• Mrs Moneybags

Nej vet ni vad...

Frukt innehåller visserligen socker, men om man äter 2-3 frukter om dagen så behöver man verkligen inte oroa sig för att gå upp i vikt eller förhindra en viktnedgång. Frukt innehåller massor av vitaminer och nyttiga fibrer - det går inte att jämföra med godis eller annat som är gjort av raffinerat socker och har en mängd tillsatser mm.

Ät frukt och må bra. 500 gram frukt och grönt behöver vi varje dag. 2-3 frukter och lika många grönsaker. Vi är gjorda för att äta frukt och tycka om frukt.

Jag tror inte heller att man är sockerberoende bara för att man äter godis några gånger i veckan. De flesta klarar av att begränsa det till t ex lördagar.

Svar på tråden FRUKT??!! Bantning......