• BeccaGrodan

Trevligaste tråden på FL del 2

fortsättningstråd på denna tråden...
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15248723.html

Här är vi några som fortfarande kämpar för att få en liten i magen, några som är gravida och några som redan fått sina bebisar... ett gäng som hållt i hopp ett tag nu men självklart är även nya människor välkommna!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Svar på tråden Trevligaste tråden på FL del 2
  • Hannnas

Slänger in listan oxå

BF-LISTA
    4 feb (BF 11/5) - v 31(pojke enligt ringtest och hjärtljud)
    Fru G (BF 21/5) - v 30 (flicka tror jag, men börjar luta åt pojke)
    Dulia (BF 6/6) - v 28 (flicka tror jag att det är)
    DUO (BF 10/6) - v 27 (vet ej, tror olika från dag till annan)
    Hanna (BF 11/8) - v 18 (börjar undra om det är en grabb)
    Thezzizen (BF 25/9) - v 12

FÖDDA
    Lilla Bunny - 31/10 Arvid (v40+0)
    BeccaGrodan - 3/1 Alvin (40+5)
    Othelia - 9/1 Valter (40+0)
    Apple Pie - 12/1 Maja (40+3)
    Jen nifer - 26/1 Molly (40+0)
    Octobers - 7/2 Julia (38+1)
    Melwin E - 8/2 Mirakel
    Camilllla - 22/2 Noel (41+1)

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • Apple Pie

Hälsar på! Nu ska jag ta en liten tupplur...kan man ta en siesta klockan 9.30 på morgonen? eller vad kallas det då?

• Hannnas

AP.. hahaaaa kallas att man antingen är lat... eller mamma

• Octobers

AP och Hanna: Man är nog en lat mamma eller hur??? Själv är jag likadan har precis vaknat igen.

• Octobers

Förresten!!! Glömde säga att nu är min lillskrutta lika tung som Alvin var när han föddes!!! Så nu börjar det hända saker här.

• Hannnas

Octobers... finns nog inget som heter lat mamma näää sånt finns inte lata människor men inte lata mammor inte i vår tråd iaf

KUL att lilltjejjen börjar växa rejält! åhh längtar efter min skrutt...

• Othelia

Nu har vi fått lugnare nätter igen och det märks så mycket på mitt humör. Stackars Martin som får stå ut med mig de nätter jag sovit rejält dåligt Igår åkte vi in till Helsingfors centrum på kvällen, för jag behövde kläder till dopet. Vi hade tänkt söka det på lördag, men vi har ändå så mycket vi ska fixa då. Jag hittade kläder och skor. Jag älskar skor Valter fick åka buss och metro och jag tror att han gillade det. På hemvägen var han dock så trött så jag fick hålla honom i famnen i bussen. Nu vet jag också att jag kan åka ensam in till centrum för där ordnas det nämligen babyrytmik på svenska på torsdagar

Lilla B: Va skönt med FF! Förstår inte hur ni fixar att bo hemma med en liten grabb också Men ni har ju ngt fint som väntar sedan då det är klart

Thezz: Grattis till v. 12! Vilken liten tjej du har inne i din mage. Du kommer nog att känna rörelser efter en tid och då glömmer du aldrig bort att du har en hårig tjej där inne

Henriks Wife: Tråkigt! Men det kan ju hända saker då man minst anar det Det tröstar säkert inte alls, men en kram kanske hjälper. KRAM

Camilla: Jag använde amningsnappen hela tiden i ca 3 veckor, sedan slutade jag med den på dagen. Nu använder jag den endast på natten, för att jag inte orkar med att tutten åker ur hans mun. Han har lättare att hitta amningsnappen än att hitta mitt bröst De bebisar som suger hårt i brukar ofta sluta efter en tid med det. Vi får hoppas att Noel gör så också.

Octobers: Finns inga lata mammor Här sover vi också efter att pappa åkt till jobbet. Men jag brukar hålla det hemligt för pappan

Nej, nu ska jag passa på att koka nudlar Vi har typ ingen mat hemma idag. Vi handlar bara en gång i veckan och det är på fredagar. Nu hade vi planerat lite dåligt förra veckan så vi har så tomt kylskåp nu

• BeccaGrodan

tjo!
    min lille kille äter o äter, både idag och igår har han typ ätit varannatimme om inte mer... undra om han har nån tillväxt period, har hört att de äter ofta då tills mjölkproduktionen har anpassat sig efter deras nya krav typ...
    well well, nu sover han i våran säng, han vägrar somna ute i vagnen på uteplatsen vilket han alltid gjorde utan problem förut nä nu vill han bara somna brevid mamma o brukar när jag tar mig därifrån vakna,så jag kastar i mig lunch nu för att kunna hoppa in igen om han vaknar..
    idag ska vi på babymassage vid 14, ska bli spännande att se hur det går...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Thezzizen

othelia, ja du en tjej, ja man kan ju drömma. R sa direkt efter vul:et häromdagen att det minsann var en kille. För det såg man på stilen ! *ASG*

Svar på tråden Trevligaste tråden på FL del 2