• Makenzi

Tatuering/handleden *tips*

Heeeeej alla!

Jag letar med ljus och lyckta efter ett vackert motiv att tatuera in på ena handleden (insidan) Jag behöver all hjälp jag kan få. Tips på sidor på nätet med bra gallerier, egna tattoosar o.s.v. tas TACKSAMT emot Vill gärna få den gjord innan sommaren ju

HELP ME

*KRAM*

• Svar på tråden Tatuering/handleden *tips*
  • Kaxmaja

Gjorde den för 5år sedan då betalade jag 500kr

L + M = Sant
  • LindaKarlsson

Jag har min sambos namn på vänster handled, och mitt födelsedata på höger handled.

• 1985

Jag har en på underarmen och en på handleden. Finns nog någon bild i galleriet om jag inte minns fel
    Den kostade 600:-
    Har tid den 5:e april, då blir det andra sonens namn på andra underarmen och en blomma på andra handleden

• Makenzi

Det är grymt snyggt med handledstattoosar Namn i kombination med ngt lite extra kan ju faktiskt vara en idé också*klurar*

• Aikmans Girl

Jag ska snart skriva min sambos namn på handleden..kul att se era bilder, jättefina ! Nu vet jag att den ska sitta på handleden, innan jag såg era bilder hade jag beslutsångest om handleden alt. vristen.

• Majsan70

Jag taggade in barnens första bokstäver förra veckan. Över dem står polstjärnan och från den är det ett stjärnfall.

Skall se om jag kan ta en hyfsad bild o lägga in. De jag tagit hitintills har inte blivit bra.

• skrutthumlan2

Hur nära handen får man tatuera sig?

• For ever

Har oxå tänkt att göra en på handleden , tänkte skriva ett P i snygg stil , men funderar på vilket håll man ska ha den på ?

Men man ska väl ha så man ser p från mitt håll .. för annars blir den lite åt fel håll eller ?

• LiLja1980
    Mar1lyn skrev 2007-03-14 20:18:13 följande:
    tips på snygga typsnitt: www.dafont.com bara kika runt o ladda hem gratis!
    Vet du hur man använder det sen när man laddat ner det man vill ha?

Kul tråd! Jag har 2 döttrar och har funderingar på att skriva in ett barns namn och födelsedata på varje handled.
    ♥ ♥ ♥ Desirée och Isabelles mamma ♥ ♥ ♥
  • JoE

Har tauerat in dotters namn och mönster runt omkring på handleden.

Är såå nöjd! Nu sitter hon där för alltid!!!

• Majsan70

For Ever

Det är ju en smaksak, men jag har satt bokstäverna så att de inte är åt mitt håll. Tyckte det var snyggast...

skrutthumlan

Mig veterligen så kan du tatuera hur nära handen du vill. Dock så valde jag att ta ca 2 cm från handen eftersom det är så mycket linjer o sånt där man böjer leden. Då ser det inget snyggt ut.

• Mar1lyn

Lilja:

När du har laddat hem ett typsnitt och kanske har placerat det på skrivbordet, klipp ut det (Ctrl + X) öppna Kontrollpanelen och sen öppnar du mappen Teckensnitt o klistrar in mappen med typsnittet där (Ctrl + V). Sen ska det finnas i word eller var du nu önskar att använda det.

• Majsan70

Lilja

Å andra sidan, så har de sånt på studion så du kan välja där. Då kan de samtidigt tala om huruvida det går att tatuera det typsnittet eller ej.

När jag var in förra veckan, så fick jag sitta vid deras dator o leta typsnitt o fick råd samtidigt av dem. *tipsar*

• For ever

Vad kan man ha till ett P ska ha det i stil edwardian script eller vad den heter. Skulle vara kul att ha nåt mönster eller nåt men vad ? Tips önskas gärna nån bild !

• Majsan70

For Ever

Har du inget rent symboliskt som kan gå till ditt P?

Jag gjorde polstjärnan och ett stjärnfall eftersom mina barn är mina ledstjärnor.

• LiLja1980
    Mar1lyn skrev 2007-03-15 11:08:24 följande:
    Lilja: När du har laddat hem ett typsnitt och kanske har placerat det på skrivbordet, klipp ut det (Ctrl + X) öppna Kontrollpanelen och sen öppnar du mappen Teckensnitt o klistrar in mappen med typsnittet där (Ctrl + V). Sen ska det finnas i word eller var du nu önskar att använda det.
    Åhh tack jag ska pröva!!
    ♥ ♥ ♥ Desirée och Isabelles mamma ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Tatuering/handleden *tips*