• AmandaPitkänen

Bra te?

Försöker dra ner på mitt kaffeintag och tänkte dricka te istället.

Skulle vilja ha ett "bra" te, vad ska jag dricka då?

• Svar på tråden Bra te?
  • Johje

Rött te är bra, men är ju teeinfritt! Vitt innehåller mindre teein, hur det nu stavas

• AmandaPitkänen

Johje: vaddå teeinfritt? Är det bra att dte är det eller?

• Johje

Ja, det beror väl på, men jag mår bättre av det än med svart te egentligen. Sen är det ju som att dricka koffeinfritt kaffe och det är ju i regel nyttigare än vanligt kaffe

• Lycka 80

Svart the e ju inte riktigt bra heller och vissa påstår att grönt the inehåller för mycket örter som kan minska kroppens upptagnign av vissa ämnen.... tror det va folsyra.....vilket inte e bra för bebisen
    Ja dricker rött the : Roibos -jättegott. Finns med olika smaker vanilj e supergott!! Rött the inehåller inte koffein men mycket antidoxianter och det e ju bra! Finns att köpa på vanliga affärer som typ ICA vissa affärer har även rött the i lösvikt!

• Engel 27

Rött är jättenyttigt att drickanär man ammar just för att det inte finns nåt teein.
    Ju mindre teeinn desto bättre,svart te är onyttigast!

• Johje

Där jag bor har vi en Tebod och de har massor av goda röda teer i lösvikt! Ett som innehåller tranbär och citron är supergott!

Det är också det enda te som är gott att dricka utan socker och möjlk som jag gärna annars vill ha i

Svar på tråden Bra te?