• Niinis

vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?

ska snart köpa ytterkläder åt min son som han kan ha i vår sommar och höst. vilka kläder har ni köpt /ska köpa? och vart köpte ni? vill med denna tråd förstå vad som är mest praktiskt för 2-3 åringar, overall vindjacka överdragsbyxa osv och vilket märke är bäst?

• Svar på tråden vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?
  • Moomin

Jag har köpt Po.ps vindjacka med WS-fleece och överdragsbyxor till min snart 2-åring. Och så har jag köpt en täckväst från Bondelid

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • FireSanna

vindoverall från KappAhl har jag köpt till min son. Sen ska jag köpa ett fleeceställ som han kan ha under innan det blir riktigt sommarväder.

• Mickis74

Vanliga byxor med strumpbyxor under och en tunnare jacka coh mössa....är det blött ute, vanliga kläder och galonkläderna.

• snart tre

Jag har POP:s vindjacka med tillhörande fleece för andra året i rad. Kanonbra! Har även ett galonset samt fleecejacka och fleecebyxor till för plaskiga dagar. Ska även köpa ett par extra överdragsbyxor från H&M.

I går köpte även mannen (stor utförsäljningsrea på sportaffär) ett sk fleecefodrat gummiset (jacka och hängselbyxa) men den stl är lite för stor för sonen just nu så den räknar jag med att han kan börja använda i höst. Det verkar jättebra att ha på förskolan efter att vinteroverallen är för varm.

• strojes

mickis74: tips, istället för strumpbyxor använd långkalsonger och strumpor. om barnet blir blöt om fötterna när det är ute är det lättare att byta bara strumpor än att krångla av alla kläder och byta strumpbyxor.

• Avelyn

Jag har köpt en vindoverall på en loppis till min dotter som fyller 2 år i maj. Har dessutom köpt en vårjacka ny och en till på loppis samt ett par överdragsbyxor. Har galonkläder sedan förra året. Köper sedan skor och stövlar. Känns som om detta blir bra.

• Moomin

Just det! Galonisar (Jacka och byxa) från po.p har jag köpt oxå!

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Niinis

ni som köpt pops vindjacka, är det stor skillnad på stl 92 och 98? mi nson är ca 90cm lång och väger 11kg. han hade stl 92 i sin vinteroverall från pop men nu när jag var och tittade på jackorna tyckte jag 92 verkade stort nog för honom, trodde jag skulle fått köpa 98 men det kanske blir för stort? sen det här med överdragningsbyxor, använder man de så mycket på våren? han går hos dagmamma. blir lite dyrt för mig om jag ska köpa pops jacka och byxa, kanske kunde man ta ett annat märke i överdragningsbyxorna då? eller är det stor skillnad kvalite mässigt på pop?

• JennyL25

Vi har byxor med galonisar över tror vi får köpa nya galonisar för de är försmå de som han har nu.
    Han har långkalsonger under de vanliga inomhus byxorna

Jacka då har han en slags vindjacka som han kan ha tjocka tröjor under, om det blir för kallt så tar vi en täckjacka vi har ärvt efter kusiner

Svar på tråden vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?