• Niinis

vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?

ska snart köpa ytterkläder åt min son som han kan ha i vår sommar och höst. vilka kläder har ni köpt /ska köpa? och vart köpte ni? vill med denna tråd förstå vad som är mest praktiskt för 2-3 åringar, overall vindjacka överdragsbyxa osv och vilket märke är bäst?

• Svar på tråden vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?
  • linus

POPs vindjacka med fleece till samt POPs överdragsbyxor.

hade samma förra året och var så nöjd samt personalen på dagis lovordade sonen ytterplagg flera gånger

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • Tygtiiger

Har fått PoP:s skaljacka och vindfleece av sonens mormor, och köpt galonbyxor på HM (gula!!). Det klarar man det mesta av den skånska våren på
    Vi har en bäveroverall med avtagbart foder som nog klarar någon månad till, iallafall utan foder, så får vi se om vi behöver mer överdragsbyxor. Jag gillar materialet i pops men de är så tajta i midjan och små i grendjupet så det blir svårt med tygisar under.

• lilllinda

Har köpt skaljacka, windstopper och skalbyxor på po.p, de har jättebra ytterkläder (alla kläder är iofs bra där) priser o bilder mm finns på deras hemsida www.polarnopyret.se

• Chaia

Vi använder ett fleecefodrat gummiställ från HM. Det var jättebra hela hösten, större delen av vintern och kommer att fungera kanon även till våren. (Stockholm).

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • ÄlskarMina

Min Nova är 92cm o väger 11,5kg..drar 98 i de flesta tröjor nu (långa armar?) och 92 byxorna passar fortf. men oxå en del 98..Har alltså köpt 98 i alla kläder till vår/sommar nu...

Nu är jag inne på att köpa Pop`s skaljacka alt. seglarjacka..ska jag satsa på 98 då med?? Om jag skulle buda på en -06 på tradera, då alla säger att storl. var liite större då, skulle en 92 passa mer?? Eller ska jag satsa på en 98 på tradera iaf, om jag inte köper nytt förstås!

• Viran

Mina tjejer är nästan exakt lika stora som din kille. Vi köpte 92 i pops skaljacka till dom. Vindbyxor köpte jag från didriksson på nån rea i sommras, de är så bra!

Elvira, stolt mamma till Lilja och Otilia födda 040920 v. 30+3
  • mia1968

Jag har köpt en vårjacka på lindex (bild finns i galleriet) ska köpa överdragsbyxor sen (de hade inte kommit in än), ska köpa didriksons galonkläder i veckan, de hade en grön jättefin dress.

• ÄlskarMina

vad kostar skaljackan från pop?? är det inte 595kr som vindjackan på hemsidan för en del dillar om 895kr??

• miniminja

Ett par begagnade tunnare överdragsbyxor (som hon kan leka i lera i :p ) samt en begagnad vårfodrad jacka i kanvasaktigt tyg.

Samma kläder som hon hade i höstas

• obelix

Har inte köpt några byxor ännu mer än vanliga regnkläder (tror det räcker, han har ett par fodrade gallonisar sen i höstas som passar ännu) Men har köpt pop´s vindjacka med vs tror det blir jättebra. Letar även efter en väst till varma vår dagar.

• game set match

nyfiknaflickan

Sonen har en Didriksons från förra året som han använt flitigt och vi är kanonnöjda med den. Han har även Polarns vind och vattentäta jacka med windstopper i att alternera med. Båda är jättebra MEN jag tycker att Didriksonsjackan håller sig snyggare och blir aldrig skrynklig.

• thisismylife0

Det blir den tror jag, duger säkert lika bra som po.p då. Den är verkligen fin i färgen med. Ska bara lämna tillbaka den jag köpte på lindex på måndag först...

• Zeraphia

Vi har en tunn vind- och vattentät overall från Reimas vårkollektion till William. Den är inte fodrad utan skyddar mest för väder och vind. Superpraktisk eftersom man läst spolar av den i duschen när han "upptäckt" en vattenpöl eller en hög med lera

Annars har han en jacka också, en där fodret består av en löstagbar väst i fleece, superskön verkar den vara, och praktiskt också. Jackan kommer från Lego.

Vill man komplettera så finns det ju givetvis galonisar till, dock tycker jag att den tunna våroverallen är bra mycket bättre, och den lär funka i höst också.

Vår lilla kille på dryga två år är inte sådär väldigt stor, stl 86 har vi i både overall och jacka och det är lagom, med lite mån att växa i.

• Stora

Vi har Polarn o Pyrets skaljacka alltså vindjackan o fleccen till båda. Edvin fyller ett den 18 april och Ella tre 26 maj.
    Ella har överdragsbyxorna också o det är praktiska om man tex har strumpbyxor eller finare byxor men annars så tycker nog jag de är onödiga. Är det varmt så blir det jeans som gäller o är det regnig o geggigt så blir det vanliga galonbyxor ändå. Ella har galonbyxor o jacka sydväst o galonvantar från H&M o de funkar bra o är smidiga. Edvin har Lindex Bamseregnställ. Galonvantar är toppen. med tunna fingervantar under om det är kallare. SEn har jag Pops randiga långkalsonger till båda att ha udner jeans då det är kallt.
    Ska man ha riktigt bra utekläder så tror jag Pop o reima är bäst. Jag jobbar på förskola o vet att det är viktigt med bra utekläder. Våra barn kommer dessutom att börja på en förskola med uteprofil så det är ute mycket.
    Tunna bomullsmössor har båda. Ellas är Pops randiga och Edvin fick en jättsöt "Gosan" från Lingon o Blåbär. Solhattar längre fram. Tänk på solkräm - solen bränner redan nu!
    Skor. Kavat känga till Edvin Kavat basket till Ella båda är ju ganska vattentäta o i skinn. KOmpletterrar med gympaskor senare. Sandaler från Kavat till båda är inköpa.

• R Mutt

Till treåringen kör vi med:

*windstopperfleece
    *skaljacka
    *täckväst
    *jeansjacka
    *fleecefodrat "gummiställ"

...som används i lite olika kombinationer. Ofta windstopperfleecen med väst över just nu, och så åker västen av när det blir varmare.

Behövs MASSOR med ytterkläder här då vi bor lantligt med mycket leriga diken att rulla sig i.

Jeansjackan är "snyggjacka" som vi försöker hålla hyffsat ren, så att det alltid ska finnas en fräch jacka att dra på om vi ska iväg på något.

Övriga ytterkläder är oftast i desperat skick trots ständig tvätt.

Köper oftast jackor och fleece på PO.P men inte byxor då de brukar ha dålig rivstyrka. I år hade de visst misslyckats igen och reade ut en massa byxor billigt pga att de inte höll kvaliten. Funkar INTE när man bor så här med mycket klättrande på stora stenen etc.

Är fortfarande på jakt efter tunna överdragsbyxor för året.

Svar på tråden vilka ytterkläder ska ni köpa/har köpt till era barn 2-3år inför våren?