Sarah, mars/april är ju vår där, om man har extra tur så kan man ha jättevarmt, åtminstone i luften(havet är kallt då , går inte att bada), om man har otur, så kan man få regn och kallt(det händer inte så ofta, men med lite otur
Flyga tar 2,5h( manflyger till Zagreb, Split, Dubrovnik eller Pula)
Yoijo, 150 kr/natt/pers låter lite för lite , tyvärr...kro har blivit dyrare dem sista åren. I Split finns det massor att se, bara gamla stan är så otroligt fin. PÅ kvällen är staden underbar, restoranger, promenad vid havet, palmor...JAg rekomenderar att spändera lite tid där, men i augusti, på dagarna är det så otroligt varmt, och Split har tyvärr inga bra stränder...om ni är där med barn kan det vara jobbigt.
JAg tycker att ide att stanna i Split några daagr är OK(om ni fixar värme) och att åka runt låter trevligt....ajg tror nog att ni kan lätt fixa boende på plats, det finns sådana resebyroer dit man vänder sig, lätt som en plätt. Tycker att Brac kan vara en bra alt, därifrån har ni båt till både Makarska, Split och Hvar....om ni vill se lite saker.
JAg vet att min mamma var på Brac för 2år sedan ocg var otroligt nöjd med boende,vill du att jag kolalr med henne om priset och e-mailen till ägarna?!
VAttenfall finns ganska nära Split(2h körning)och heter NAtional Park Krka, en till sak jag rekomenderar....där kan man bada i söt vatten.
Om ni vill hyra bil och köra där, så kan det vara enkelt att ta sig dit.
Och , snälla, glöm inte att besöka Dubrovnik....det kommer ni aldrig att ångra!
Fråga på! Jag är så bra på att reklamera mitt vackra land!(och gör det gärna