• oOCarpediemOo

Vi med egna företag

Hej!
    Tänkte se om det finns något intresse för en sån här tråd.
    Här diskuterar vi allt som har med företag att göra, så som vad vi gör och hur vi kombinerar familj och företag då båda delarna tar en heldel tid.
    Vi kan också hjälpa varandra med olika frågor.

• Svar på tråden Vi med egna företag
  • oOCarpediemOo

Hej jag heter johan och är 25 år och driver ett mindre entreprenad företag

• Wipperman

Inte helt lätt att kombinera företagande med barn.
    Jag har dragit ner ambitionen på företagandet, intressant har varit att företagandet går lika bra.
    Betyder att jag arbetar fel.
    Barn har lärt mig att prioritera och framför allt att fokusera.
    Inte så mycket tid för omtag och fin-lir, bara att gasa.

• nortan

Är ett enmansföretag och det är svårt med föräldraledighet, det finns ju ingen som gör mitt jobb när jag är hemma. Försöker dock ändå ta ut en del ledighet för att få mer tid med barnen.

• oOCarpediemOo

nortan: Jo jag känner igen det där, för mig löste det sig ganska naturligt tillslut, har haft lågsesong så jag har varit hemma i 2,5 månader med min lilla dotter

• Ulfino

Hej, egenkonsult och ingår gärna i tråden.

Har upplevt att kunder har ovanligt stor förståelse att det kan skrika i bakgrunden, det verkar till och med öppna upp relationerna ibland till vissa kunder, i alla fall i Europa och USA.

Jag har även Asiatiska kunder och därifrån får jag absolut ingen förståelse för att jag inte har en fru som tar hand om vårt barn, än mindre att jag skall ta pappaledigt och dessutom är stolt över det.

Europa kunderna är samtliga enbart avundsjuka.

Förutom att svara i telefon då och då så har jag märkt att det bara inte går att kombinera arbete med vaket barn. Nätter och sovstunder är då jag kan besvara e-post.

• nortan

Jag jobbar med ekonomi så det är högsäsong nu med bokslut o deklarationer.

• oOCarpediemOo

norton: ja den enes bröd den andres död!

• nortan

Jag håller på att leta anställning, samtidigt vill jag egentligen inte släppa mitt företag men det är tufft när man hela tiden måste jaga uppdrag för att få in till lönen

• Fred

Tjena, jag har ett entreprenadföretag med 17 anställda. och sitter i styrelsen för ett annat bolag.

Det är löjligt svårt att balansera små barn (11 mån & 2 år) med det här jobbet. Brukar åka till jobbet 4 på morgonen för då är det enda tiden jag kan vara ifred för att fixa med papper. eller söndagar. är 30 btw.

• oOCarpediemOo

Fan vad gött me vår nu börjar kulorna trilla in igen

Svar på tråden Vi med egna företag