• Limpis

And more löööve for all of us

Hej flickor! Håller som bäst på att vakna till liv efter en hejdundrande schlagerfest med 15 tjejer igår... Måste ha varit bästa festivalfinalen någonsin. Åsså har jag blivit helt tantsjuk för jag tyckte att Måns var grym och Sebastian är det hetaste jag sett på länge

Märks även här i tråden att det är vår i luften, stämningen på topp. Skönt att ni mår bättre, S3, det riktigt lyser om dina inlägg nu!

Elis och jag har haft helgen för oss själva, T var på bröllop i Luleå. Igår var vi i nya lekparksdelen i Vasparken, det är sjukt brant på en del platser där vid kullarna. Förutom att njuta av vädret och värmen var det fantastiskt fint att fota igår. Köpte till slut en Canon EOS400D och är så otroligt nöjd. Ska lägga in lite bilder ikväll. Man behöver verkligen inte vara en bra fotograf för att få fina bilder med den kameran!

Sorry om det blev lite ego, ville bara visa att jag hittat hit till nya tråden - och undviker medvetet att nämna tråkigheterna här hemma. Det är ju lätt att le i vårsolen trots allt.

Tänker på er och håller koll på vad ni skriver

KRAM!

• Limpis

Marvelina - Tröjan var ju as-skön ju! 70-talig och grym! Jag skulle sätta på Elis den, vilken dag som helst! Var stolt över den på E och strunta i om någon tycker annorlunda. Det finns folk som tycker att man inte ska bo i innerstan med barn heller

Har läst om er alla och håller tummarna för att det ordnar sig med nya IF-jobb, lägenhetssälj och trånga boenden. Det vet jag/ni att det gör..! Själv har jag just kommit hem från SATS för fjärde gången på en vecka. Det har sina uppsidor att ha strul i privatlivet också

KRAM!

• Limpis

Anna - Genast iväg till doktorn med dig!! Det där låter inte bra! Själv har jag blivit sövd en gång och jag kan nog tycka att det lät ok med att du somnade direkt efter det lugnande, det gjorde jag också. Men efter första drogruset när man vaknar så ska det släppa rätt snabbt. Iväg. Nu!

Grattis i efterskott till Gilbert!

050930 - Kul att höra från er och få en rapport från solen och värmen! Mindre kul att A är sjuk, men hoppas det är bättre nu!

Själv väntar jag på Elis som varit hos sin farmor inatt, och ser fram emot en heldag med honom! Han har börjat prata hela meningar, jag fattar inte att det är min lilla plutt som babblar med mig från knähöjd. "Elis äta lördasdodis" och "pappa ä handla" känns väldigt långt från bäbisen som nyss var här... Träffade för övrigt en tvådagars igår, herregud vad små de är!

Ha en bra lördag allihopa. KRAM!!!!

• Limpis

Jag börjar tro att vi är den mest odisciplinerade familjen (nähä!!? ) i tråden. Alltså, det är väldigt sällan jag ryter eller "tar i med hårda ord" mot Elis. Mat kastas och kläder åker av när de ska på, men det blir ju så mkt mer intressant att trotsa när vi säger emot, så oftast blir det bara att ta bort honom från situationen och ignorera... Fast som Tempo säger, våld eller extremt störiga trots måste åtgärdas! Elis är inte alls så jättetrotisg heller, även om det är mkt gnäll och man märker klar skillnad mot för några månader sedan. Hejdå mammaberoende lilla parvel - hej där egna starka individ!

Marvelina - Oh my!!! Nice lägenhet, håller tummar och tår för er!! Men ja, den med terasserna krigar jag gärna om om Kamprad ringer och vill ge mig tio millar

Uno - *Viskar* Är det inte något skoj du vill dela med dig av idag? (Hoppas du inte tar illa upp... )

• Limpis

Tempo - Du har fått många kloka och flerdimensionerade svar redan, så här kommer min åsikt (tag den med en nypa salt, men i grund och botten resonerar jag så ):

Jag tycker att du ska välja snitt. Eller... jag vet att man inte "får" vara så rakt på sak, så jag menar att jag hade valt snitt I din siutation. Och i min. Jag hade ju en otroligt snabb förlossing på en timme, bara konstant smärta utan värkar, Elis som inte andades alls och så vidare. Ändå tycker jag att min förlossingsupplevelse är sjukt positiv (kan tycka det eftersom det gick bra med E) och jag skulle gärna göra om det!! Om det inte vore för min "fåfänga". Att föda vaginalt var coolt, det var urkrafter och en enormt härlig upplevelse, men det KAN ju också bli tvärtom. Att det gick så bra första gången gör att jag liksom inte vill riskera motsatsen, och därför väljer jag nog snitt en eventuell nästa gång. Och nu pratar jag mycket "kosmetiska skäl".

Du har dock bevisat att det kan gå "fel" men att det inte behöver vara en katastrof. Är så sjukt imponerad av din inställning från början till slut i din läkprocess. Hur du garvat åt detta och rak i ryggen mött såväl nya sitationer som läkare som hälsat på lilla "kompisen" längre ner Jag beundrar dig och din inställning! Ännu mer nu när jag läser att du är beredd att ge det en ny chans, trots eventuella risker!

Men som sagt; en jobbig tid efter ett snitt med inga lyft etc, ett eventuellt snittärr som läker fel och blir fult och så vidare, det är jag beredd att ta. Hellre det än att typ inte känna något vid sex för resten av livet (inte för att jag har så värst mycket jäkla sex nu ändå, men ni fattar) eller bli inkontinent mm mm, även om det ju också går att fixa. Det är min "ytliga" inställning i frågan, även om jag såklart inser att många av argumenten är fabricerade för att än en gång slippa gå igenom ångestminuterna när läkare springer iväg med det nyfödda barnet för att rädda hans liv. Nåväl, det var bara mina ord. Tag dem för vad de är. Du kommer att göra rätt vad du än beslutar dig för, det märks ju att du tänker på saken och inte "förhastar dig". KRAM

Har för övrigt smittats av ert bäbisprat samt mitt möte med en spädis förra veckan. Har en grym bebislängtan, och tror att jag alltid kommer att ha det i samband med vårsol och värme, för det var så härligt att vara gravid och åka hem från bb då Är liiite orolig att denna bäbislängtan ska påverka hur jag och Thomas hanterar den här situationen här hemma, men försöker behålla förnuftet och fatta små och stora beslut på rätt grunder och med rätt känslor i beaktande. Fast det är svårt.

Sorry för megainlägg. Kram!!

• Limpis

Halloj!

Hemma med Elis idag (jag halvdag, Thomas halvdag) som är förkyld för dagis. Igår var min brorsa barnvakt och T och jag var på föräldramötet från hell (tillräckligt med underlag för två tragikomiska Herngren-filmer... ) Efter det var vi ut och käkade samt såg "Jakten på lycka" på bio. Oh herregud, bölade okontrollerat vid säkert tre tillfällen, och har extra svårt för verklighetsbaserade filmer med "lyckliga" slut. Tårar, tårar... Härlig kväll i alla fall! Och lillebror & Elis är bästisar...

Lime - Gärna dejt imorgon om Elis mår bättre! Meddelar läget imorgon bitti/fm här.

Ska jobba lite nu! Ha en toppendag!

KRAM!

• Limpis

Guuu va fina!!! Och pyttemini! Och många!!!

Helt speciell bild, älskar den. Men vad året har gått fort, känns ju som igår!

Vi drar till Sundsvall imorgon, stannar till måndag. Önskar er en riktigt glad påsk allihopa!!

KRAM!

• Limpis

Heej! Ska läsa ikapp strax, men kunde inte undgå att se bilden på E´s söta tunga Ser helt klart ut som svamp. Kan vara lite klurigt att få bort, men inget farligt.

Ååhh ppuuuuuhhh vad mycket det är på jobbet! Hinner knappt andas, än mindre kolla DN eller Aftonbladet för att slänga ett öga på omvärlden. Känner mig helt isolerad.

Varken bättre eller sämre hemma. Svårt att släppa taget om något så betydelsefullt och som är så bra på många sätt, men vi kommer inte fraåt heller. Vi var och pratade med en terapeut i lördags, och håller nu på att besluta oss för om vi har kraft att fortsätta.

Elis fyller snart två, då blir det kalas. Hoppas några av er kan tänka er att komma, trots att vi inte setts på evigheter

Återkommer efter ikappläsning

• Limpis

Åh, ni ska ses!! Med barn! Men T tar med sig E till Sundsvall över helgen, så jag är ensam fredag till söndag Tänkte ha en egohelg med långa promenader, träff med vänner, träning och bubbelbad... Inte fel, men trist att missa er förstås!

*Längtar till Grey´s*

Såg att ni snackade film. The Holiday var bra, men missa heller inte Trust the man, lite längre ner på topplistan. Perfekt för oss parmänniskor med eller utan barn

Har för övrigt bara en riktig skådisbesatthet och han heter Paul Walker. Googla och njut

• Limpis

Hänger gärna med på måndag, har tagit komp och ser fram emot lite ledigt. Vill inget hellre än att ses, för både Elis och min skull.

Skor ja... Precis som till mig så impulshandlar jag till E mycket och planerar väldigt lite Har funkat bra hittills, höst och vårkängorna från Timberland har varit grymma, sneakers från Nike är lätta och lediga, men jakten efter vårskor pågår även här.

Perkan - Hur går det med bröllopsplaneringen?

Vilken varm och härlig dag!!

Svar på tråden And more löööve for all of us