• 050930

And more löööve for all of us

Hej alla, nu ar jag har ocksa! Resan gick bra och efter knappt en vecka har nu Agnes stallt om sig till "riktig" tid, dvs sover och ater som hon brukar. Det var varmt nar vi kom, 38 grader pa sondagen, men nu ar det nere i mer humana 28-30. Vi ar vid kusten ett par dagar just nu (med svarmor, men det ar ok...) sa Beach 2007 kom snabbt i ar. Lite FOR snabbt for min stackars bleka och plufsiga kropp men vad ska man gora.

Trist med lagenheten okt76, men haller tummarna for att den ombytliga bostadsmarknaden har svangt nar ni visar nasta gang! Och skont med avslut Malin, aven om det inte gick riktigt lika bra som ni hoppades. Nu slipper ni stada pa ett tag i alla fall!

• 050930

Grattis Gilbert!

Och for att ni inte ska vara avundsjuka mer sa kan jag beratta att Agnes ar sjuk (feber och mest troligt halsinfektion igen) sa det blev ingen strand eller lekpark vid havet for oss idag... Istallet en liten ynklig matvagrare som tittat pa Molly och The Wiggles pa DVD mest hela dagen.

Naval, vi ar ju har ett tag iaf.

• 050930

Aj Anna, later obehagligt! Har ingen erfarenhet sjalv men tycker du ska ringa igen och fraga om du far komma in och bli kollad. Alltsa, det ar ju sakert ingen fara men det skulle sakert kannas battre?

Vad blev du sovd for forresten? Om det inte ar nagot personligt som du inte vill prata om har forstas.

• 050930

Ah vad mycket bebisprat! Maste erkanna att suget efter en liten till bara blir storre och storre. Forutom att jag innan dess vill hinna med att jogga lite till och kanna mig halsosam igen (har precis borjat har nere, forsta gangen jag "tranar" sen okt 2004 - seeeegt), och garna hinna dricka lite mer champagne ocksa. Jag vet att de tva sakerna inte precis gar ihop men i alla fall...

okt76: kul med en poppis visning! Haller tummarna for att de alla ar jatterika och bara MASTE ha er lagenhet!!!

Marvelina: A hade gul gegga i ogonen sist hon var forkyld ocksa. Vi bara tvattade bort det da och da med ljummet vatten och sen forsvann det efter ett tag.

Agnes ar battre nu iaf, gick ganska snabbt som tur ar. Fick antibiotika for halsen men hon verkade bli battre innan vi hann ge henne det sa vi slapp brottas med henne for att fa i det, hurra! Eller sa betyder det bara att det kommer tillbaka snart, men men.

Bra att du mar battre Anna forresten! Byt tandlakare infor nasta gang bara...

Nu ska jag duscha sa att vi kommer ivag, ska och halsa pa Roberts mormor idag. Shisha!

• 050930

Snabbt inlagg medan svarfar grillar middagsmaten: jag tror stenhart pa att valja sina strider. Sova med kjol pa (eller traskor som en kompis till mig gjorde nar vi var sma ) - helt ok. Leka med maten nar den sen ats upp och inte typ kastas pa golvet - ocksa helt ok. Det skadar ju ingen.

Det som ar svart ar val de dar kanslorna man har av att "ger man lillfingret tar hon snart hela handen", att man inte far ge efter. Men samtidigt vill jag inte bestamma over Agnes for bestammandets skull utan spara det for vad jag tycker ar viktigt. Lite mer Jesper Juul an Super-nanny kanske. Tror ocksa att barn testar granser hela tiden, oavsett vilket forhallningssatt man har som vuxen, och da ar det viktigaste att valja en vag man kanner sig bekvam med. Sa att man inte fastnar i en roll och spelar auktoritar for att det ar sa det "ska" vara och sa det alltid har varit.

Men men, om 15 ar nar vi har noll kontroll over var lilla vilding sa kanske jag omprioriterar lite...

• 050930

Grattis Uno!

Skulle kunna skriva hur mycket mer som helst om jag bara orkade, men nu ar kl snart 22 och trotta Jenny maste sova. A sov bara 30 min pa dagen idag och eftersom hon, precis som era knottar, har utvecklat ett j***a humor pa senaste tiden ar jag helt utmattad. Mycket NEJ och skrik och tarar, men ocksa stora gapskratt da och da (bipolar kanske?!), riktig cirkus.

Efter att ha varit lite tveksam i borjan har hon nu iaf borjat gilla grandma & grandpa, eller "ganga" som hon kallar dem bada tva. Sa nu ar det mycket barnpassning som galler hoppas jag!

Godnatt/J

• 050930

Jo Agnes ar "Made in Australia" och tidsmassigt skulle nog aven en eventuell nr 2 kunna bli det. Men sa var det det dar med att jogga och dricka champagne ocksa... plus att det inte ar helt latt att vara romantisk nar man bor hos svarforaldrarna forstas.

Men nasta vecka ska vi aka hit: www.peppers.com.au/salt sa da kanske vi atminstone kan ova lite!

Vi hjalper er garna att flytta Marvelina, sa kan du koncentrera dig pa Mini! *liten gladjedans over att ni inte flyttar langt bort*

• 050930

Asch, det enda som kan vara lite klurigt med att flyga till Australien ar val stop-overn, men satt en stor lapp pa magen som sager Brisbane sa ar det sakert nagon som ar snall och visar henne till nasta flyg. Agnes skulle bli jatteglad!

• 050930

Malin: jag skulle ocksa anlita dig direkt!

okt76: grattis, jag lovar att dricka skumpa har nere ocksa for att fira er!

• 050930

Oj vilka gulliga sma paskgummor, Tuva och Ella!!!! Och vad kul att se gruppbilden igen (aven om A inte var med). Vilka pluttiga sma bebisar de var for bara ett ar sedan, herregud.

Har haft fullt hus har over paskhelgen med R:s syskon, hans brors fastmo och hennes mamma. A har nastan lart sig saga allas namn, aven om man saklart maste veta vad hon sager for att forsta. Grandma & grandpa blir "Ganga", Janelle blir "Naej" tex. Fragar man vad hon sjalv heter kommer ett "Aness" ibland och ett "mamma" ibland.

Nu ar det i alla fall skont att helgen ar over sa att Agnes far sitt rum tillbaka. Hon har sovit hos oss nu nar rummen varit upptagna, och aven om det ar mysigt att lyssna pa henne andas innan man somnar sa ar det mindre mysigt att vi vacker varandra hela tiden.

Har ocksa atit choklad sa det snart sprutar ut ur oronen den har paskhelgen. Men saknar anda Anton Berghs marsipanagg, de som ar pastellfargade ni vet? Mmmmm, basta paskgodiset.

Saknar er ocksa, hoppas ni alla har det bra! Kramar fran mig och Agnes!

Svar på tråden And more löööve for all of us