Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • snart tre

Tvärtomt! Hoppas ni hittar in igen. Vi har äntligen kunnat njuta av en frisk Gilbert som härjat och varit glad i solen i lekparken idag och därefter tvärslocknat i vagnen medan vi tog en lång och mysig promenad vid vattnet. Väldigt mysigt!

Ha en härlig helg alla

• snart tre

Ah, ännu en härlig dag trots att Mathias övergivit oss för att åka på kurs på Öland och inte kommer hem förrän på tisdag kväll. Så är man ensamstående förälder ett par dagar
    Bi har precis kommit in från lekparken där G fortsatt härja samt hunnit med en lång promenad. Jätteskönt!

Ha en härlig söndag alla

• snart tre

Okt76: Stackars er - vad jobbigt med magsjuka Krya på er. Och med lägenheten - tänk på att det bara behövs ett par personer som verkligen vill ha den och som bjuder mot varandra. Är det för många på en visning kan en del bli avskräckta - jag tycker själv det är pest att gå på visning där det trängs 100 personer i trappuppgången. Vi har vänt många gånger pga av det. Sen går väl inte alla på VIP-visningar heller? Jag tror att det kommer gå jättebra ska du se - ni har en jättefin lägenhet som är stor och renoverad. 

Anna: Så skoj att se dig här - hur går det med nya jobbet och renoveringen av huset (för visst är väl ni mitt uppe i den nu?) 

• snart tre

Malin: Underbart kul med lyckad visning

Tempo: Härligt att bli ompysslad och bortskämd

Jag är gräsänka (eller golfänka kanske är bättre ) och försöker ratta hemjobb samt Gilbert tills i morgon eftersom han fortfarande har förskoleförbud och mina föräldrar är sjuka. Det går okej - Gilbert är så snäll och turligt nog kan jag jobba hemifrån men tänk på alla ensamstående föräldrar som gör det här jämt Sänder en beundrande tanke till alla dem. Om vi säger så här - det är ganska stökigt här. Hann kasta in en diskmaskin och en tvättmaskin i morse men nu ser det ut som en tornado svept fram igen. Ja ja, vilka i-landsproblem

Förresten - är det fler här inne med barn som har en favoritsnutte? Gilberts röda hund hänger med fortfarande så det här var riktigt kul att läsa:

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1020016,00.html

• snart tre

Anna: Fyra personer på 33 kvm Jösses, tur att det bara är en kort period och att det börjar bli mer gå-ut-vänligt nu När flyttar ni in i huset?

Tempo: G mår bra efter senaste penicillinkuren, men ska på bvc:s inrådan stanna hemma en vecka efteråt då man är extra känslig efter en kur. Mina föräldrar har haft honom de två senaste veckorna, men nu är de sjuka och äter antibiotika sedan i fredags så jag har G hemma till och med idag. Pratade med förskolan igår och där härjar fortfarande baskeluskerna vilt - det går magsjuka (urk), förylningsinfektioner med feber samt den envisa hostan många drabbats av. Helt otroligt! Kan inte påstå att jag har någon större lust att skicka tillbaka honom dit...

Gosefilt/snutte: Frågan är om det är positivt, annat än för barnet? Vilka scener vi haft när hunden varit på vift någonstans Men det var en kul artikel att läsa - tänk att det forskas om sådant

Ha en bra dag alla

• snart tre

Perkan: Vi har köpt ny skaljacka och fleece från POP till G som han ska få inviga snart. Har även köpt ett billigare set med jacka och överdragsbyxor från H&M som han har med fleecetröja och fleccebyxor under (perfekt när vi är lekparken). Måste köpa ett par extra överdragsbyxor också, men det får vänta lite. Lutar åt ett par från POP.

Svar på tråden And more löööve for all of us